L’Aeroport de Lleida-Alguaire disposarà d’un Pla director urbanístic per definir l’activitat de les pròximes dècades

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha anunciat aquest dimecres la redacció d’un Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) que definirà i planificarà els projectes i els usos de l’Aeroport de Lleida-Alguaire per a les pròximes tres dècades.

El document haurà d’ordenar l’espai de la instal·lació per poder preveure i donar resposta a la demanda existent de més activitats de formació, nous projectes industrials, espais de proves per a solucions aeronàutiques o zones per a desenvolupar futur projectes d’energia renovable.

La demanda d’activitats econòmiques vinculades al món aeronàutic continua en creixement i l’objectiu és que Lleida-Alguaire sigui un aeroport industrial de referència. Es tracta d’una infraestructura de 350 hectàrees que actualment genera un impacte econòmic anual de 37,5 milions d’euros pel territorio.

El PDUA haurà de definir també les servituds aeronàutiques i les seves limitacions, així com detallar el desenvolupament urbanístic dels terrenys de l’entorn. La previsió del Departament és poder disposar en les pròximes setmanes del document d’objectius i propòsits, que permetrà iniciar la tramitació urbanística del futur planejament.

El nou PDUA és necessari perquè l’Aeroport ha esgotat les hectàrees de sòl que estaven planificades en el Pla especial urbanístic. De fet, les últimes obres que s’hi poden encabir s’estan portant a terme actualment. Es tracta de la futura residència de pilots, que estarà operativa l’estiu vinent, i els dos nous hangars que s’hi estan construint, un per a l’escola de pilots BAA Training i l’altre per a una nova companyia d’aviació corporativa.

Els cinc vectors estratègics

Els projectes que planificarà el nou PDUA s’agruparan en els cinc vectors estratègics que ja sintetitzen l’activitat actual de l’Aeroport:

Aeroport de formació.

  • Aeroport comercial. Aquesta activitat se sumarà als vols comercials de AirNostrum amb tres dies a la setmana a Palma de Mallorca.
  • Aeroport tecnològic/laboratori: actualment acull sis projectes finançats per la Unió Europea en l’àmbit de l’UAM, hidrogen i energies renovables. En el marc d’aquesta estratègia s’ha establert el primer vertiport integrat en un aeroport internacional d’Europa, que s’està utilitzant per a la indústria com a centre de proves i showroom.
  • Aeroport Newspace: centre de proves de motors per la industria aeroespacial.
  • Aeroport industrial: espai per a manteniment, rehabilitació i desballestament d’aeronaus (Aeronpark, JAS i Servitec).

Fecha del Taller: