El tràfic total del Port de Barcelona ha crescut un 11,4% entre gener i agost assolint els 47,7 milions de tones. En el cas dels contenidors, han passat 2.660.122 TEUs pel port, amb un increment del 22,1% respecte al mateix període de 2023. Han crescut els contenidors plens d’importació (4%) i d’exportació (5,2%), destacant els bons resultats dels contenidors plens en trànsit (41,3%), reflectint la fortalesa del teixit productiu del hinterland del port i també la reorganització de les rutes marítimes globals causada per la crisi del mar Roig.
Els granels líquids (9,4 milions de tones) creixen un 11%, gràcies als excel·lents resultats dels productes químics (104,7%) i la gasolina (59,7%), mentre que els granels sòlids (3 milions de tones) retrocedeixen un -10,7%, amb descensos en el ciment i clínquer, els cereals i farines, la sal comuna i la fava de soja.
Les UTIs (Unitats de Transport Intermodal) han crescut un 2,7%, arribant als 293.348 camions i remolcs. Destaca l’increment del tràfic entre Barcelona i els ports d’Itàlia, les Illes Balears i Tunísia, mentre que el tràfic amb el Marroc segueix decreixent.
3,6 milions de passatgers han passat pel Port de Barcelona durant els vuit primers mesos del 2024, amb un increment del 3,4%. Els passatgers de ferri (1,3 milions) han crescut un 0,8%, mentre que els passatgers de creuer (2,3 milions) han crescut un 4,9%, amb un increment dels passatgers que inicien i/o finalitzen el seu viatge a Barcelona i una baixada del -0,4% dels passatgers en trànsit.
El tràfic de vehicles segueix reflectint la situació del mercat automobilístic europeu i ha registrat un total de 467.590 unitats, amb un retrocés del -12%.
Els tràfics amb els principals mercats del Port de Barcelona mostren creixements tant en les importacions com en les exportacions, destacant els Estats Units (5%), Turquia (11,4%), Vietnam (10%) i Mèxic (14,8%). La Xina, el primer mercat del port, ha recuperat les xifres positives i creix un 5%.