Jordi Archs
Conseller Delegat de Districenter
Quan i per què es crea Districenter i quins són els primers serveis que es comencen a prestar i en quines instal·lacions?
Districenter és una empresa creada l’any 1994 amb l’objectiu de complementar la logística marítima-portuària que el Holding M. Condeminas venia realitzant des del segle XIX, concretament des de l’any 1864.
La família Condeminas tenia una clara determinació, que s’assentava en que l’experiència que havia acumulat la companyia en la manipulació, emmagatzematge, transport i gestió de mercaderies en l’entorn marítim-portuari servís per aplicar-la a l’àmbit logístic en general.
Sota aquest objectiu, van apostar per oferir al mercat un model de serveis logístics fonamentats en l’aportació de valor afegit a través d’una gestió integral, especialitzada i recolzada en l’última tecnologia, tant de manutenció i equipament de magatzems com en sistemes d’informació.
La companyia va iniciar la seva activitat el 1994, realitzant activitats logístiques en un magatzem de construcció pròpia ubicat a la Zona Franca de Barcelona, i de 7.000 metres quadrats, que actualment és la seu central de Districenter.
Actualment, amb quines instal·lacions i plataformes logístiques compte Districenter?
Actualment la companyia gestiona diverses instal·lacions logístiques repartides per la geografia espanyola, des de les que es presten un ampli ventall de serveis.
D’una banda, a la Zona Franca de Barcelona disposem de dues naus contigües que sumen 14.000 metres quadrats. Així mateix, a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona, Districenter compta amb unes instal·lacions que van ser recentment ampliades fins als 10.200 metres quadrats de superfície i que se situen en la segona fase del desenvolupament logístic de la ZAL pertanyent al municipi del Prat de Llobregat. I a Sabadell (Barcelona), la plataforma logística de Districenter té 24.000 metres quadrats.
Altres instal·lacions són les que tenim ubicades a Coslada (Madrid), de 2.500 metres quadrats i a Las Palmas (Canàries), de 1.000 metres quadrats.
Quines inversions ha dut a terme Districenter en ampliació de superfície i en equipament logístic en les seves diverses instal·lacions?
Durant els últims cinc anys, Districenter ha invertit sis milions d’euros en les seves diverses instal·lacions. Aquesta inversió s’ha destinat bàsicament a sistemes automatitzats de classificació i a sistemes d’alta tecnologia.
Quin tipus de prestacions logístiques i serveis de valor afegit ofereix Districenter i per quins sectors?
Districenter ofereix solucions logístiques com a complement als serveis clàssics de recepció i emmagatzematge, a clients de diversos sectors.
D’una banda, per entitats bancàries, portem a terme la gestió documental, així com processos de digitalització i accions promocionals, entre d’altres serveis.
En el sector tèxtil, les nostres solucions logístiques van des de la gestió integral de classificació i la preparació de comandes fins als processos de logística inversa.
Per al sector editorial també realitzem serveis de gestió integral de classificació i preparació comandes i logística inversa.
Una altra tipologia de client de Districenter és el sector farmacèutic, per al que fem gestió de màrqueting i promocions.
I també és important el sector de l’Administració pública, concretament realitzem la logística documental i integral del Servei Català de Salut.
Un altre àmbit important d’activitat de Districenter és l’e-commerce i la distribució domiciliària d’enviaments.
És important destacar que, per atendre els requeriments dels nostres clients, els equips de classificació d’última generació i la tecnologia en sistemes de la informació que utilitzem són els que ens permeten escometre solucions logístiques personalitzades per a aquests diversos sectors.
Quins avantatges té Barcelona, i per extensió Catalunya, perquè el territori es pugui convertir en un hub logístic del sud d’Europa?
La concentració de tres plataformes logístiques com són el port, l’aeroport i la zona franca de Barcelona en un entorn tan pròxim entre elles, converteixen la capital catalana en un territori privilegiat, en la mesura que les tres infraestructures es puguin gestionar integralment i de forma conjunta. Evidentment, això seria un actiu inigualable que milloraria encara més el posicionament actual de Barcelona com a hub logístic del sud d’Europa.
¿Quines infraestructures i / o serveis farien falta per ser realment un centre de distribució euromediterrani?
Hi ha assignatures pendents; és indispensable la millora en infraestructures terrestres, viàries i ferroviàries, de connexió amb l’interior de la Península Ibèrica i també amb Europa.
Districenter forma part del Holding M. Condeminas. ¿Amb quines altres instal·lacions compte el grup d’empreses?
Districenter és una empresa que pertany íntegrament a Ergransa, les Sitges Condeminas ubicades al Port de Barcelona, i aquesta, al seu torn, pertany al Holding M. Condeminas, companyia actualment presidida per Manuel Condeminas, que forma part de la quarta generació de la família.