AMB i BCL organitzen una jornada sobre reptes i tendències de el sector inmologístico

El 18 d’octubre, BCL i l’AMB van organitzar una jornada en el marc del saló Barcelona Meeting Point (BMP) per abordar els reptes i tendències del sector inmologístic i industrial.

En aquesta sessió van participar diversos ponents d’entitats i empreses com AMB, PIMEC, Deloitte, CBRE, BCL, Port de Barcelona, Factor Energia, Fundació BCN Formació Professional, UNO Logística, Ajuntament del Prat de Llobregat, Agència Metròpolis Barcelona, Port de Tarragona , Merlin Properties i Aena.

Es van organitzar tres taules rodones que van servir per analitzar la situació actual i impacte del sector logístic, les noves tendències de la demanda i la perspectiva del sector públic i del sector privat sobre l’oferta.

La presentació de la jornada va estar a càrrec de Santiago Bassols, director general de BCL, que va explicar aquesta associació impulsarà un pla a Catalunya perquè en les cobertes de les naus logístiques s’implanti energia fotovoltaica. Una taula de treball s’encarregarà de posar en comú les millors pràctiques i també es crearà un equip tècnic que ajudarà a les empreses del sector a prendre les decisions adequades, estudiant quines naus són susceptibles d’incorporar plaques solars.

En aquest grup de treball participaran els promotors públics i privats que integren BCL, com el Port de Barcelona, el Port de Tarragona, el Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Cimalsa, i indirectament Incasòl; operadors privats com Merlin o VGP, i associacions com ICIL, CEL, UNO, el Clúster de l’Energia Eficient i el Clúster Digital de Catalunya, a més de consultores, instal·ladores, companyies elèctriques, financeres, asseguradores i companyies reguladores.

Segons Bassols, el marc legal permet aquest tipus d’iniciatives i, a més, les empreses de sector volen ser energèticament més eficients. La consolidació d’aquest projecte permetria abaratir o reduir el cost del consum elèctric en el sector logístic i industrial i també es donaria una imatge de sostenibilitat del sector.

A la taula que va debatre sobre la situació actual i impacte del sector logístic van participar: David Oliva, director d’Indústria i Logística de la consultora CBRE; Ignasi Sayol, president de PIMEC; Héctor Santcovsky, director de l’Àrea de Desenvolupament Social i Econòmic d’AMB; Beatriz Tena, adjunta de la direcció d’Urbanisme de Consorci de la Zona Franca de Barcelona, i Francisco Jiménez, director de consultoria de Transport, Logística i Mobilitat de Deloitte.

Els participants van coincidir en que l’Àrea Metropolitana de Barcelona pateix una manca de sòl logístic i industrial i que la demanda, que segueix augmentant any rere any, especialment pel creixement de l’e-commerce, fa que sigui molt necessari disposar d’una reserva de sòl logístic per cobrir aquestes necessitats.

D’altra banda, Xavier Casas, director de l’Agència Metròpolis Barcelona, pertanyent a AMB, va explicar que l’Àrea Metropolitana de Barcelona disposa de tres milions de metres quadrats de sòl logístic i industrial que es poden desenvolupar. D’aquests metres quadrats, uns 700.000 estan en condicions de desenvolupar-se en el termini d’un any o any i mig. Així mateix, altres 500.000 metres quadrats situats en 15 municipis, també podrien sortir al mercat a curt termini, atès que estan pendents d’urbanització.

L’Agència Metròpolis Barcelona treballa per atreure inversions i a través de diferents cercadors i portals web (ubicaempresa.amb.cat i barcelonaopportunity.amb.cat) promotors, gestors i inversors podran consultar l’oferta de sòl i d’actius logístics que hi ha al mercat.

 

 

Fecha del Taller: