El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, s’ha reunit amb el director del comitè comercial d’Air China, Zhou Enyong, així com amb altres representants de la companyia aèria, per avançar en les negociacions per a l’obertura d’un nou vol directe entre Barcelona i Shanghai a partir de la temporada d’estiu de l’any vinent. Es convertiria, així, en la segona ruta de la companyia aèria asiàtica entre Barcelona i la Xina, atès que Air China connecta actualment el seu hub de referència, Beijing, amb Barcelona 4 cops per setmana, amb parada tècnica a Viena.
L’any 2014 més de 84.000 passatgers van volar entre Barcelona i Shanghai de manera indirecta (passant per un o més aeroports de connexió). Això converteix aquesta ciutat en la tercera destinació asiàtica en volum de passatgers, després de Tòquio i Seül, sense connexió directa amb l’aeroport de Barcelona.
A més, la capital catalana concentra el 45% del trànsit aeri total, directe i indirecte, entre l’Estat espanyol i la regió d’Àsia-Pacífic. I és que Catalunya manté una estreta relació econòmica amb països de la regió asiàtica, especialment amb la Xina, mitjançant les empreses catalanes establertes a l’exterior.
Així mateix, la Xina és un mercat emergent pel que fa a la indústria creuerista al Port de Barcelona, el quart en importància a escala global pel que fa a tràfic de creuers. Precisament, més del 90% dels creueristes procedents d’altres països que arriben a Barcelona utilitzen l’avió per desplaçar-se fins a la capital.
La reunió s’emmarca dins l’objectiu del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA) de treballar per a l’ampliació de noves rutes intercontinentals que millorin la connexió de la capital catalana amb el món.