El Port de Barcelona ha superat els 59 milions de tones de tràfic total durant els deu primers mesos de l’any, amb un creixement de l’11% respecte al mateix periode del 2023. El tràfic de contenidors s’ha apropat als 3,3 milions de TEU, amb un augment del 21%. El tràfic de contenidors plens, el que millor reflecteix l’estat de l’economia del hinterland del port, mostra un creixement del 8,2% en les importacions i del 5,2% en les exportacions, els millors resultats de tot l’exercici. El tràfic de contenidors plens amb els principals mercats del Port de Barcelona mostra excel.lents resultats en pràcticament tots els països, amb creixements de dos dígits amb els Estats Units d’Amèrica (+12,8%), Turquia (+12,5%), Vietnam (+12,1%), Mèxic (+13,5%), l’Aràbia Saudita (+11,5%) i la Xina (+10%), el primer per volum de càrrega.
Els granels líquids han assolit els 11,7 milions de tones, amb un increment del +10,5%. Els hidrocarburs han augmentat un 2,9%, gràcies als bons resultats de la gasolina (+55,3%) i el gasoli (+9,7%). Els productes químics han superat els 2 milions de tones (+112,8%) i mantenen el gran ritme de creixement mostrat en mesos anteriors. Els granels sòlids han superat els 3,8 milions de tones i, tot i que representa un descens del -2,7%, milloren substancialment els resultats de mesos anteriors i s’apropen a les xifres positives, impulsats pels bons resultats de la fava de soja (+9,3%) i les potasses (+20,5%).
Les UTIs (Unitats de Transport Intermodal) han augmentat un 3,4%, amb 367.221 camions i remolcs moguts durant els 10 primers mesos de l’any, destacant un mes més el creixement d’aquest tràfic amb els ports de les Illes Balears, d’Itàlia i Tunísia. Els automòbils nous, que han sumat 566.481 unitats, segueixen retrocedint (-13,3%) reflectint la situació del mercat europeu de vehicles.