Mercabarna presenta un estudi sobre les oportunitats de negoci en el sector ecològic

L’Observatori de Tendències de Mercabarna ha presentat un estudi sobre les oportunitats de negoci que el sector de l’alimentació ecològica, en plena expansió, presenta per a les empreses.

Una cinquantena de professionals van assistir a aquesta presentació de l’Observatori de Tendències de Mercabarna per conèixer les conclusions de l’estudi “Alimentació ecològica: context, visió del sector i perspectives del consumidor”.

Aquest estudi es va encarregar, tal i com va apuntar el director general de Mercabarna, Josep Tejedo, després de detectar “un creixement del consum de productes ecològics en els últims anys a Catalunya” i amb l’objectiu “de presentar noves oportunitats de negoci a les empreses de Mercabarna”.

El creixement sostingut del sector ecològic durant l’última dècada a Europa –que representa ja un volum de negoci de 22.000 milions d’euros anuals– permet predir unes bones perspectives a curt i mig termini. Tot apunta que no estem davant d’una moda passatgera, sinó d’una tendència que ha vingut per quedar-se.

L’estudi, presentat per responsables de l’empresa d’investigació de mercats Market Aad i de la tenda online de productes ecològics Organic Gourmet, radiografia extensament la situació de la producció i del consum d’ecològics a Espanya i a Catalunya.

Al mercat estatal, malgrat que el volum de negoci s’ha multiplicat per quatre en la darrera dècada, es comença a percebre cert estacament en aquest sector. Cosa que no passa a Catalunya on, segons l’estudi, en els últims 3 anys s’ha duplicat el consum intern i en 1 any les exportacions a la UE han passat dels 20 als 40 milions d’euros. Tot això, acompanyat d’un increment de la superfície agrària i del nombre d’operadors dedicats a l’ecològic un 20% i un 30% respectivament entre 2012 al 2014.

Davant d’aquesta realitat i amb un consumidor espanyol i català cada cop més predisposat a consumir productes ecològics, els reptes per als operadors agroalimentaris són múltiples. Entre ells destaca la necessitat de comptar amb una cadena de valor on les empreses distribuïdores juguin un paper important a l’hora de fer que l’oferta que ja existeix i la creixent demanda flueixin encara més i es trobin, potenciar l’exportació de productes ecològics a d’altres mercats o crear un hub on es concentrin tots els agents implicats i s’impulsin projectes centrats en innovació, formació, etc.

Fecha del Taller: