José Alberto Carbonell, president del Port de Barcelona, assumeix la presidència de BCL

Barcelona- Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL) va celebrar ahir dilluns 3 de febrer la seva Assemblea General en què, a més de tractar altres assumptes, es va procedir a l’elecció de la presidència del nou Comitè Executiu i els òrgans de govern corresponents.

Només es va presentar la candidatura del Port de Barcelona, ​​aprovant-se per unanimitat el nou Comitè Executiu que estarà encapçalat per José Alberto Carbonell, president de l’Autoritat Portuària de Barcelona, ​​i que presidirà l’entitat durant un període de dos anys, substituint en el càrrec a Pere Navarro, delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ​​que passarà a ocupar una de les tres vicepresidències.

Al capdavant de les altres dues vicepresidències hi ha Miquel Rodríguez Planas, gerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, ​​i Isaac Albert, president de Cimalsa.

Pel que fa a la resta del Comitè Executiu, l’integren representants de: Aena Aeroports, Àrea Metropolitana de Barcelona, ​​Autoritat Portuària de Tarragona, Cambra de Comerç de Barcelona, ​​CBRE España, Consorci ZF Internacional, Cualde Logistics, Factor Energia, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya , Foment del Treball, Fundació Cares, ICIL, Kerry Logistics, Mango, Mercabarna, Orange Espagne, PIMEC Logística, Saba Infraestructuras, Talleres y Recambios, Transcalit, Transportes Ricardo Martínez, Transprime i Vinci Energies Spain.

D’esquerra a dreta: Santiago Bassols, director general de BCL; Miquel Rodríguez Planas, gerent de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona i vicepresident de BCL; Pere Navarro, delegar especial de l’Estat a Consorci de la Zona Franca de Barcelona i vicepresident de BCL; José Alberto Carbonell, president del Port de Barcelona i de BCL; i Santiago J. Castellà, president del Port de Tarragona i membre del Comité Executiu de BCL.

Un cop presentada i aprovada la seva candidatura, José Alberto Carbonell va explicar les línies estratègiques de BCL per als propers dos anys que passen, essencialment, per “desenvolupar la connectivitat de les infraestructures ferroviàries i viàries, així com la descarbonització del sector del transport, especialment a l’àmbit marítim i terrestre”. En aquest sentit, el president de BCL va concretar que l’associació treballarà per accelerar l’execució de les inversions en infraestructures de transport pendents i en la planificació de noves infraestructures a mitjà i llarg termini per donar suport al desenvolupament de la intermodalitat ferroviària.

Així mateix, l’entitat continuarà treballant en altres vessants per afavorir la competitivitat del sector del transport per carretera (nous carburants, formació, aparcaments segurs, digitalització); atraure nous perfils professionals al sector logístic; donar suport a la implantació d’un sistema logístic sostenible ambientalment (energies renovables, comunitats energètiques, economia circular, logística nocturna); accelerar els processos d’innovació i la implantació de noves tecnologies (IA, startups, 5G, ciberseguretat); potenciar la implantació dels ODS, especialment en pimes del sector logístic; i accelerar la creació de nou sòl logístic i la reconversió de sòl industrial obsolet en sòl logístic.

Durant l’Assemblea també es van tractar i exposar altres temes, com ara la posada en marxa de tres noves comissions dins de BCL: el Comitè d’Estratègia, el grup de treball Logística Jove i el grup de treball Startups. Aquestes se sumen a les comissions ja existents de: Càrrega Aèria i Seguretat Logística, Infraestructures i Serveis al transport, Logistics Innovation Hub, Formació i Ocupació en Logística, Promoció Econòmica i Sòl Logístic, la Comissió d’ODS i l’OTC-Logistics Green Deal, a més de l’International Economic Forum in Logistics (IEFL), el Think Tank creat entre l’IESE i BCL per al desenvolupament de reflexions estratègiques a llarg termini sobre el sector de la logística.

D’altra banda, es va fer referència a altres accions que BCL desenvolupa com l’elaboració de l’Agenda Logística 2030 i del Quadern de Multimodalitat.

Els objectius de Barcelona-Catalunya Centre Logístic són aconseguir una millora competitiva del sistema logístic a Catalunya i el seu progrés equilibrat entre el desenvolupament econòmic, l’ambiental i el social.

Per això, BCL dóna suport a la implantació de nous models productius a Catalunya, especialment aquells relacionats amb la Indústria 4.0, a més de facilitar models d’inversió publico-privats que estiguin orientats a la creació de nous llocs de treball en condicions socialment sostenibles.

Fecha del Taller: