El Port de Barcelona ha tingut durant els nou primers mesos del 2023 un tràfic total de 47,8 milions de tones i 2,4 milions de TEUs, amb uns descensos de l’-11,5% i del -10,8% respectivament. Com en els mesos anteriors, la caiguda dels trànsits i la desacceleració dels intercanvis comercials a tot el món estan impactant en el tràfic de contenidors i en el tràfic total. Destaca el bon comportament dels sòlids a granel, els automòbils i els passatgers.
Els sòlids a granel han sumat 3,64 milions de tones, amb un increment de l’11,8% respecte al mateix període de l’any anterior, gràcies als bons resultats dels cereals i farines (56,6%), el ciment i clínquer (43,1%), la sal comuna (10,8%) i la fava de soja (6%). Els resultats negatius que mostren tots els hidrocarburs són la causa del descens experimentat pels líquids a granel (-15,7), tot i el bon comportament dels productes químics, que creixen un 26,1%.
Els vehicles nous, amb 591.042 unitats durant els primers nou mesos de l’any (56%), segueixen creixent amb força tant en el segment d’importació i exportació com en el cabotatge.
El tràfic de passatgers, que ha sumat 4,41 milions (37,1%) també mostra creixements notables. Els passatgers de ferri (1,46 milions) s’han incrementat en un 9%, destacant els creixements del 28,2% amb Itàlia i del 49% amb el Nord d’Àfrica. Els creuers han tingut un tràfic de 2,6 milions de passatgers.
Els tràfics amb els principals forelands del Port de Barcelona reflecteixen la inestabilitat de l’economia mundial: el tràfic de contenidors plens d’exportació s’ha reduït en un -11,4%, mentre que els d’importació ho han fet en un -3,3%. Un mes més, els tràfics amb la Xina -el primer mercat del Port de Barcelona- retrocedeixen (-9,4%).