El Consell d’Administració del Port de Barcelona ha aprovat avui adjudicar la construcció i explotació de la futura terminal G de creuers del moll Adossat a Catalonia Cruise Terminal G, SL, una joint venture de Royal Caribbean Group i Cruise Terminals International, CTI.
Malgrat que ha estat l’única proposta presentada en aquest concurs públic, el projecte ha obtingut una valoració d’excel·lent per part dels tècnics encarregats de la licitació: han destacat la seva aposta per la sostenibilitat, tant energètica com ambiental, que incorpora una reserva d’espais per als sistemes OPS (onshore power supply) que s’estan instal·lant al moll Adossat i que permetran que els creuers es connectin a la xarxa elèctrica una vegada estiguin atracats, i eliminar així les emissions.
Catalonia Cruise Terminal G preveu una inversió superior als 85 milions d’euros i que la nova terminal sigui operativa la primavera de 2027, una vegada es tanqui la terminal Sud del WTC, el 2026. Aquesta és l’última terminal en instal·lar-se al moll Adossat, amb la qual cosa es dona compliment als acords que el Port de Barcelona i l’Ajuntament van assolir l’any 2018 que preveuen la limitació a 7 terminals.
Una terminal sostenible
El disseny de la terminal busca la màxima eficiència energètica i incorpora solucions d’energia renovable per minimitzar l’impacte en l’entorn. El projecte preveu electricitat generada mitjançant plaques fotovoltaiques i un altre tipus d’instal·lacions, que permetran que la terminal tingui un balanç de zero emissions a l’atmosfera.
La futura terminal està pensada per atendre i impulsar el tràfic de port base, seguint l’estratègia del Port de Barcelona per augmentar aquest tipus de tràfic de més valor afegit per a la ciutat. Així, un dels aspectes destacables del projecte és la configuració d’una mobilitat eficient, confortable i sostenible per als passatgers, tant dins de la terminal com en la seva connectivitat amb la ciutat/aeroport/tren.
Els espais de la futura Terminal G han estat dissenyats per garantir una operativa fluida dels passatgers. Aquest aspecte és especialment important per a una terminal pensada per al passatger de port base, que embarca i desembarca a Barcelona, estratègia per la qual aposta Royal Caribbean a la capital catalana.