El PCF del Port de Tarragona modernitza el servei de certificació veterinària

El Punt de Control Fronterer del Port de Tarragona introdueix millores per a optimitzar els procediments administratius i d’inspecció en l’àmbit de la certificació veterinària de les exportacions. Des del 3 de febrer, les oficines on realitzar els controls documentals s’han traslladat del Punt de Control Fronterer del Port de Tarragona a l’Edifici de Serveis Administratius Múltiples (ESAM) de la Subdelegació del Govern, a la plaça Imperial Tarraco. La nova ubicació apropa el servei a la ciutadania i en facilita l’accés. Aquest canvi s’engloba dins d’un procés de modernització del servei de certificació veterinària a l’exportació que comporta la fusió dels diferents cossos veterinaris per a oferir un servei optimitzat als usuaris.

Un dels principals avenços és la fusió dels cossos veterinaris. Fins ara, es disposava d’una inspectora veterinària vinculada a Sanitat Exterior, que realitzava el control de les mercaderies destinades a consum humà, i sis inspectores veterinàries més vinculades al Ministeri d’Agricultura que desenvolupaven les tasques d’inspecció de pinsos i altres productes no dirigits al consum humà. Amb el nou model, s’ha unificat la gestió i tot el cos depèn del Ministeri d’Agricultura. La fusió dels equips els dota de més polivalència, cosa que es tradueix en una major agilitat del servei.

Cal destacar que sis de les set membres de l’equip estan destinades al Punt de Control Fronterer, mentre que una inspectora s’ubicarà tots els dies hàbils a l’ESAM, de la plaça Imperial Tarraco. D’aquesta manera es facilitaran les inspeccions d’animals de companyia, que fins ara s’havien de fer dins del recinte portuari a les instal·lacions. Així mateix, amb aquest nou model, Sanitat Exterior deixa de gestionar les instal·lacions del PCF i se centra en les funcions sanitàries relacionades amb les instal·lacions que manipulen productes alimentaris i controls mèdics.

Plataforma de gestió

Al Port de Tarragona, es manté l’ús de la plataforma virtual CEXGAN (Servei de certificació veterinària a l’exportació) per a la tramitació de certificats veterinaris d’exportació d’animals vius, productes d’origen animal i medicaments veterinaris. A més, s’ha implementat una única plataforma per al control de vegetals, CEXVEG, que permet agilitzar les inspeccions i reduir el temps de despatx de mercaderies.

Proves pilot en el control de productes vegetals

Abans de la implementació general, el nou sistema CEXVEG ha estat provat amb èxit al Port de Barcelona en el sector del cafè i al Port d’Algesires amb fruita. Els resultats han confirmat una major agilitat en els processos i una millora en la coordinació entre autoritats, fet que augura un impacte positiu ara que l’aplicació ja s’ha estès a la resta de PCF.

Fecha del Taller: