El Consorci adjudica a CILSA una parcel·la de la Plataforma BZ

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona ha adjudicat a Centro Intermodal Logístico SA (CILSA) l’arrendament a 50 anys de la parcel·la petita que va desocupar SEAT en el polígon de la Zona Franca, per 2,1 milions d’euros, un preu un 50% superior al preu de sortida del concurs públic.

La parcel·la que s’ha quedat CILSA en una concessió mínima a 50 anys amb pròrroga opcional de 25 anys més, es troba situada al Polígon Industrial de la Zona Franca, a la confluència del carrer 2 i el carrer A, just per on passa el viaducte de la futura línia 10 de metro. Justament ara el Consorci acaba de treure també a concurs públic el sanejament dels terrenys d’aquesta parcel·la, per un import de 9,1 milions d’euros.

El solar compta amb 11 hectàrees de superfície bruta i una ocupació màxima de 78.305 m2. És una de les dues extensions de terreny –que totalitzen 341.588 m2 bruts-, que el Consorci va recuperar a inicis del 2006, en traslladar SEAT el gruix de la seva factoria a Martorell.

El Consorci va signar l’any 2004 amb SEAT un acord per recuperar l’ús d’aquests terrenys de més de 34 hectàrees pagant per aquest fi 140 milions d’euros i, un cop es van lliurar els terrenys, el Consorci va invertir 15 milions d’euros més en enderrocaments de naus i en urbanització de terrenys.

La connexió amb el port de Barcelona del transeuropeu corredor ferroviari mediterrani, l’establiment d’operadors d’Extrem Orient en el Port de Barcelona i l’arribada del metro al polígon industrial a partir de l’any que ve, incrementa el valor comercial d’aquests terrenys. Es posarà encara més de manifest la seva excel·lència logística com a plataforma de producció i exportació internacional.

El fet que BZ es trobi gairebé al costat del Port de Barcelona, a 200 metres de l’estació internacional de mercaderies i de les rondes viàries, i a 7 quilòmetres de l’aeroport de Barcelona mostra la excel·lència d’aquesta ubicació. Logísticament es actua com a porta d’entrada a la UE dels tràfics orientals procedents del Canal de Suez i com a pont entre el nord d’Àfrica i els mercats d’Amèrica Llatina.

El passat mes de juny el Consorci va treure a concurs públic el lloguer d’aquesta singular parcel·la d’11 hectàrees –on hi havia hagut la seu corporativa de l’automobilística-, per un preu base de 1,4 milions d’euros anuals, concurs al qual s’han presentat 4 companyies.

Fecha del Taller: