La connexió de Port Tarragona amb el tercer fil, més a prop

La futura connexió de Port Tarragona amb el tercer fil farà noves passes en les pròximes setmanes. ADIF durà a terme obres en les seves vies de connexió amb el Port que les deixaran preparades per a la circulació de trens amb ample europeu. Concretament, instal·larà el tercer carril en els trams de via general que permeten l’accés al recinte portuari tant per la zona sud com per la zona nord. Aquests treballs suposaran una afectació mínima per a la instal·lació logística, ja que en el cas de la zona sud es faran en cap de setmana i, a la zona nord, només suposaran una limitació de la longitud dels combois. Port Tarragona ha treballat intensament amb ADIF per aconseguir que les obres interferissin el mínim possible amb les operatives ferroviàries programades i garantir així la prestació del servei.

Els treballs que realitzarà ADIF es desenvoluparan en dues fases. En la primera, estaran centrats en la connexió de la zona sud de Port Tarragona, que agrupa les operatives de la Terminal Intermodal de la Boella. En aquesta fase, les obres es concentraran totes durant el cap de setmana del 15 i 16 de març, de manera que hi haurà cap afectació directa a la circulació de ferrocarrils que entrin o surtin del port.

La segona fase de les obres se centrarà en la connexió de la zona nord de Port Tarragona, que inclou les operatives ferroviàries dels molls de Castella, Aragó i Estació Química. En aquest cas, tindran una durada d’una setmana, dins del període entre el 17 i el 29 de març. ADIF confirmarà pròximament les dates exactes en les quals es duran a terme els treballs. En aquest cas, l’afectació derivada de les obres es limitarà exclusivament a una reducció de la longitud màxima dels combois.

Un port preparat amb ample UIC

Aquests treballs que realitzarà ADIF al llarg del mes de març en les seves vies d’accés al Port Tarragona signifiquen un avenç destacat en el camí cap a la connexió ferroviària amb l’ample europeu o UIC. Cal destacar que el port disposa des de fa anys amb 10,3 quilòmetres de xarxa interna d’ample UIC, de manera que la infraestructura està preparada per a començar a operar serveis amb ample europeu tan aviat entri en funcionament el tercer fil.

Quan el corredor Mediterrani sigui una realitat, Port Tarragona podrà fer enviaments directes de combois a qualsevol punt del continent europeu, cosa que millorarà la seva connectivitat i competitivitat. Això li permetrà posicionar-se com un node logístic estratègic al conjunt d’Europa gràcies a la seva ubicació com a punt de connexió natural entre els corredors Mediterrani i de l’Ebre, que facilitarà la connectivitat de l’interior de la península Ibèrica amb la resta del continent mitjançant les seves infraestructures ferroviàries.

Fecha del Taller: