El Bus Nàutic redissenya la mobilitat del Port de Barcelona

Avui s’ha presentat el nou servei de Bus Nàutic entre els molls de Drassanes i Llevant, amb què el Port de Barcelona fa un pas important en la integració port-ciutat i redissenya la mobilitat interna del Port Vell. La inauguració ha comptat amb les intervencions de l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó; el conseller delegat d’Alsa, Francisco Iglesias, i el director del Port Vell, David Pino.

El servei de Bus Nàutic serà prestat per dos catamarans, l’Ecocat Dos i l’Ecocat Tres, i explotat per l’empresa de mobilitat Alsa. Ambdues embarcacions són de zero emissions, ja que són 100% elèctriques i funcionen amb energia solar i connexió elèctrica. Es preveu que l’energia renovable (plaques solars) generin un 40% del consum dels catamarans

El servei de Bus Nàutic estarà operatiu a partir de demà dia 4, durant un mínim de 12 hores al dia, amb freqüències d’entre 15 i 30 minuts, i el recorregut durarà 10 minuts. El bitllet senzill costarà 1,9 € i hi haurà la possibilitat de comprar bitllet d’anada i tornada, abonaments de 10 viatges, per a 2 i 30 dies, i descomptes per a nens, joves, i persones grans.

L’Ecocat Dos té una eslora d’11,90 metres i una capacitat per a 56 passatgers; i l’Ecocat Tres té una eslora de 14,70 metres i una capacitat per a 84 passatgers. El primer està equipat amb dos motors de 20 kW i el segon, amb dos motors de 50 kW. Ambdós models, dissenyats per Naval Architecture Marine Engineering i construïts per la drassana càntabra Metaltec Naval, tenen una velocitat de creuer de 5 nusos i una autonomia de 8 hores de servei ininterromput.

Estalvi d’emissions

L’ús d’embarcacions de zero emissions permetrà estalviar 180 tones anuals de CO2, i és una alternativa ràpida i atractiva al transport terrestre, que contribuirà a descongestionar el trànsit rodat del passeig de Colom i de Joan de Borbó.

El president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, ha destacat “que la posada en marxa del Bus Nàutic suposa un pas important per assolir els objectius que ens hem marcat en el Pla Estratègic del Port Vell (2025-2030): reforça la mobilitat interna i la integració del port amb la ciutat, apropant els nous espais generats a la bocana Nord i la platja de Sant Sebastià a barcelonins i visitants; i ho fa amb un nou mitjà de transport 100% sostenible, amb embacacions de zero emissions, que permeten avançar, així, en la descarbonització de l’activitat portuària”.

Salvadó ha recordat que “el Port Vell rep més de 25 milions de visites anuals i només en l’àmbit de la Bocana Nord, on hi ha empreses com Marina Barcelona’92, l’hotel W, Desigual, la fundació Norrsken o la Marina Vela, entre d’altres, hi van a treballar 3.400 persones cada dia. Per tant, aquest nou mitjà de transport donarà resposta a les necessitats de mobilitat de ciutadans i turistes, i afavorirà el creixement de les activitats culturals, esportives i lúdiques relacionades amb el mar”.

El conseller delegat d’Alsa, Francisco Iglesias, ha assenyalat que “l’inici de les operacions del Bus Nàutic al Port de Barcelona suposa per a Alsa una gran satisfacció, ja que en aquest projecte s’uneixen i es donen la mà tres línies estratègiques en les quals la companyia treballa intensament: la sostenibilitat, amb un servei 100% zero emissions, que a més ajuda a reduir la congestió; la multimodalitat, en aquest cas operant un servei de transport marítim i, per últim, la mobilitat turística, en la qual volem continuar creixent amb nous projectes.”

El Bus Nàutic compta amb una parada al moll de Drassanes i una altra al moll de Llevant, on s’ubica la nova estació marítima, que ocupa els antics tinglados, rehabilitats fa poc. Aquesta estació marítima està equipada amb servei de restauració.

Fecha del Taller: