El Port de Barcelona intensifica relacions amb el port xinès de Humen

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el seu homòleg al Port de Humen, Deng Liuwen, han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’incrementar els tràfics de mercaderies, intercanviar know-how i aprofundir en l’eficiència portuària. Els dos enclavaments es comprometen a compartir informació relativa a la gestió portuària, la planificació i la construcció, la seguretat i el desenvolupament tecnològic.

El port de Humen, situat a prop de Hong Kong, dóna servei a la ciutat industrial de Dongguan i és un dels principals hubs logístics del delta del riu de la Perla. Amb un total de 53 quilòmetres de línia d’atracada, l’enclavament és el principal distribuïdor de les exportacions de Dongguan i representa un important motor econòmic per al desenvolupament de la part occidental del país asiàtic.

A més del president del port xinès, la delegació que ha visitat el Port de Barcelona estava integrada per l’alcalde de Dongguan, Yuan Baocheng, i els representants de dues empreses sòcies (Sinotrans Guangdong i FERCAM Transportes), que operen als enclavaments xinès i català. Per part del Port de Barcelona també van participar el subdirector general d’Estratègia i Comercial, Santiago Garcia-Milà i la directora comercial, Rosa Puig; entre altres directius de l’entitat. Després d’una reunió de treball a la seu del Port, la delegació va visitar les instal·lacions portuàries.

La Xina és el principal soci comercial del Port de Barcelona. L’any passat, el 21% de tots els contenidors de comerç exterior que van passar per la infraestructura catalana tenien el país asiàtic com a origen o destinació. Pel que fa a la càrrega contenitzada d’importació que canalitza el Port de Barcelona, el 40% té el seu origen a la Xina. En el cas dels contenidors d’exportació, amb destinacions molt diversificades, el gegant asiàtic absorbeix el 9% del volum total que s’embarca a la capital catalana. L’any 2014 els intercanvis de contenidors amb la Xina van créixer un 20%, fins assolir els 244.855 TEU.

L’enclavament català ofereix a la Xina una excel·lent connectivitat per servir la Mediterrània Occidental, el Sud d’Europa i el Nord d’Àfrica. Durant els darrers mesos les aliances de navilieres (2M, O3, G6 i CHYK+E) han contribuït a millorar la connectivitat i el transit time amb el mercat asiàtic, la qual cosa representa un avantatge per aquelles empreses de gran consum que requereixen temps d’entrega més ajustats (automoció, tèxtil, gran consum, químics, etc.).

Barceloc

A més, el Port de Barcelona, en col·laboració amb l’oficina de promoció econòmica internacional de la Generalitat de Catalunya (Catalonia Trade and Investment), ha desenvolupat una eina (Barceloc) per ajudar les empreses xineses i asiàtiques interessades en instal·lar a Barcelona la seva plataforma logística. Barceloc ofereix assessorament en tots els aspectes que puguin necessitar les empreses, com són l’elecció de la millor ubicació, els aspectes administratius i duaners, conèixer l’oferta logística i de serveis i la connectivitat amb els diferents mercats.

Fecha del Taller: