El Govern, mitjançant l’empresa pública Cimalsa, ha iniciat les obres d’urbanització del Logis Monblanc, un treballs que han visitat aquesta tarda la consellera de Territori, Ester Capella, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas, el president de Cimalsa, Isaac Albert, l’alcalde de Montblanc, Oriol Pallissó, i el director d’Operacions del grup Bon Preu, Joan Sabartés. Els treballs en el polígon logístic de Cimalsa es van iniciar fa unes setmanes amb el moviment de terra per anivellar els terrenys, i s’allargaran, en una primera fase, durant disset mesos.
CIMALSA desenvolupa i gestionarà el polígon logístic de Montblanc, on s’instal·larà Bon Preu. L’empresa d’alimentació té previst emplaçar el seu segon centre logístic en aquest Logis, amb una inversió de més de 200 milions d’euros, 48 en aquesta primesa fase, i la creació d’uns 900 nous llocs de treball, entre la contractació directe, 470, i la generació indirecte.
La consellera de Territori, Ester Capella, ha destacat la gran notícia que suposa l’inici d’obres del Logis, una infraestructura que “ha de facilitar el desenvolupament econòmic de Montblanc, la Conca de Barberà i el Camp de Tarragona”. Capella ha afegit que “el Govern destina 65 milions d’euros aquest any a la millora de diferents infraestructures logístiques arreu del país, en una aposta decidida del Govern per aquestes infraestructures generadores d’activitat econòmica”.
Es preveu que, en un futur pròxim, altres empreses també s’instal·lin en el polígon, que té una superfície de 395.000 metres quadrats, distribuïts en 356.000 de sòl logístic i industrial i 39.000 de sòl terciari. L’entrada serà just al costat de l’AP-2, i el polígon se situa entre la línia del tren d’alta velocitat i la del tren convencional. A més, inclou una reserva de sòl per a una terminal ferroviària.
Les empreses Gicsa i Eiffage, agrupades en la UTE Logis Montblanc, són les encarregades de dur a terme les obres, que tenen un cost previst de 9 milions d’euros. Inicialment, els treballs havien de començar el mes de juny passat, però es van haver d’aturar per un recurs interposat per una de les empreses licitadores. Un cop resolt, a l’octubre es va donar via lliure als treballs d’urbanització.