L’AMB impulsarà la creació de 7 nous centres de ciclologística a la metròpolis per fer una distribució de mercaderies sostenible en bici

L’AMB impulsarà la creació de set centres de ciclologística a la metròpolis de Barcelona per potenciar una distribució de mercaderies d’últim quilòmetre en modes sostenibles, com per exemple en bicicleta i tricicles de càrrega. Concretament, aquestes serveis s’implementaran a sis municipis de la metròpolis: Cerdanyola del Vallès, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Joan Despí i Santa Coloma de Gramenet. I es farà gràcies a la primera subvenció que l’AMB va treure, la tardor del 2020, per promoure el repartiment de mercaderies d’últim quilòmetre en bicicletes o tricicles de càrrega a la metròpolis de Barcelona, i a la qual els municipis han optat per concurrència competitiva.

Des de l’AMB s’explica que diferents estudis europeus mostren que el 25 % de tots els lliuraments de mercaderies en ciutats i el 50 % de tots els lliuraments de mercaderies lleugeres es podrien fer en bicicletes i tricicles de càrrega.

Les subvencions de l’AMB destinades a aquest efecte, que estan sent un referent en l’àmbit català i espanyol per impulsar una distribució de mercaderies més sostenible, formen part de les 21 mesures prioritàries de l’estratègia de la nova mobilitat metropolitana després de la covid-19 i del Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU 2019-2024). S’emmarquen en les polítiques de mobilitat sostenible i de lluita contra la contaminació atmosfèrica que l’AMB lidera des de ja fa uns anys.

Subvencions per impulsar la ciclologística, la distribució de mercaderies amb bicis i tricicles de càrrega

El transport urbà de mercaderies representa el 20 % del trànsit de les ciutats, el 30 % de l’ocupació dels carrers i fins al 40 % de les emissions.

Per seguir avançant cap a una mobilitat i una distribució urbana de mercaderies més sostenible, l’AMB va llançar, la tardor de l’any passat, una subvenció per impulsar projectes de ciclologística a la metròpolis de Barcelona, amb un pressupost de 600.000 €. Concretament, la subvenció es va crear amb l’objectiu d’ajudar els ajuntaments metropolitans a implantar sistemes de repartiment d’últim quilòmetre més eficients i sostenibles que els utilitzats fins llavors.

D’aquesta manera, la substitució de vehicles de motor per bicicletes i tricicles de càrrega a l’hora de repartir determinades mercaderies contribueix a avançar cap a una mobilitat més sostenible i redueix la congestió als nuclis urbans, així com la contaminació atmosfèrica i acústica.

Fecha del Taller: