Important operativa de project cargo al Port de Tarragona

El Port de Tarragona és un dels ports mediterranis especialitzats en l’operativa de project cargo (peces de grans dimensions o components que necessiten muntatge al vaixell) que ofereix unes infraestructures especialitzades per aquest tipus de càrrega.

El Port de Tarragona ha estat l’escenari de l’operativa de càrrega de peces de grans dimensions del projecte Optara que l’empresa Schwartz-Hautmont ha construït, durant sis mesos, en les seves instal·lacions al moll d’Aragó i Lleida del Port de Tarragona.

Aquesta gran estructura es va dividir en 28 mòduls, amb més de 85.000 m3 i 6.000 tones, i durant aquest mig any, s’ha exportat amb diferents operatives des de la infraestructura portuària tarragonina amb destinació una refineria de Total a Anvers (Bèlgica).

L’operativa del projecte Optara ha constat de cinc embarcaments i ha estat una de les majors operacions de project cargo realitzades al Port de Tarragona.

L’empresa que ha construït aquestes peces és Schwartz Hautmont, el projecte de disseny i enginyeria ha anat a càrrec de Coordinadora, la logística del transport de les peces a terra (fins al vaixell) s’ha dut a terme per ALE-Aertssen. Euroports ha estat responsable de l’estiba de tota l’operativa del projecte, i també han participat les companyies navilieres SAL i RollDock.

El Port de Tarragona és un dels ports mediterranis especialitzats en l’operativa de project cargo (peces de grans dimensions o components que necessiten muntatge al vaixell) que ofereix unes infraestructures especialitzades per aquest tipus de càrrega, així com àmplies àrees operacionals als molls, les rampes ro-ro i una excel·lent accessibilitat via terrestre i ferroviària.

Font i foto: BCL

Fecha del Taller: