El dilluns 15 d’octubre de 2018 va sortir del port de Barcelona el primer tren de contenidors amb destinació a la Terminal de Contenidors de Miranda (TCM), a Miranda d’Ebre.
Aquest servei regular, gestionat per l’operador logístic SYNERGY, del grup Hutchison Ports, tindrà flexibilitat en l’increment de freqüències, adaptant-se a les necessitats del mercat. Les composicions estan condicionades per al transport de contenidors i admeten tot tipus de mercaderia, des del sector siderúrgic fins al de l’alimentació. Amb aquest tràfic, TCM inaugura la connexió directa per tren que uneix el nord peninsular amb el Port de Barcelona.
Des de les instal·lacions de Miranda d’Ebre, SYNERGY oferirà, a més dels serveis purament ferroviaris, serveis d’emmagatzematge, serveis de buidatge i ompliment de contenidors, així com servei de transport.
Des Miranda d’Ebre, s’atendrà una àrea que abasta les zones d’Àlaba, Burgos, la Rioja, Santander, Palència i Astúries entre d’altres.
Amb aquesta nova connexió, SYNERGY ofereix a l’exportador la possibilitat de donar sortida a les seves mercaderies des del nord de la península a través de la Mediterrània, amb una disminució del temps de trànsit entre 7 i 20 dies depenent de la destinació, i a les empreses importadores, una entrada de mercaderies pel Mediterrani, amb un estalvi de temps de trànsit de fins a 14 dies (un 35% més ràpid), aportant valor afegit a tota la cadena de subministrament.
Amb aquest nou servei, juntament amb les 12 circulacions entre el Port de Barcelona i Noain (Navarra) ja existents, SYNERGY amplia la seva oferta multimodal per al nord d’Espanya, situant al Port de Barcelona en una alternativa competitiva per servir al mercat logístic tant de la península com de la resta del sud d’Europa.
Així mateix, Hutchison Ports BEST, la terminal del grup a Barcelona, es converteix en un referent entre les terminals de la Mediterrània, pel que fa a connexions amb el seu hinterland i a la varietat de serveis marítims que connecten amb els principals ports del món.