L’Iot perfeccionarà la visibilitat de la cadena de subministrament

El Saló Internacional de la Logística i de la Manutenció (SIL) i la IoT Catalan Alliance, van realitzar al Consorci de la Zona Franca de Barcelona un workshop per detectar problemes o necessitats en el sector de la logística i el transport que puguin ser solucionades amb el desplegament de l’Internet de les coses. Les conclusions d’aquest workshop, en què van participar 8 professionals d’empreses com Alfil Logistics, ASAA, Kitz Corportation of Europe, Ceva Logistics, Leoprex, Kuehne & Nagel o Applus Laboratories, acaben de veure la llum. Cal destacar que segons un estudi de Zebra Technologies el 96% de les companyies de logística i transport consideren que el IoT és la iniciativa més estratègica que adoptaran en un futur pròxim.

Entre les raons que esgrimeixen les empreses per considerar el IoT com la iniciativa més estratègica que prendran a curt-mig termini es troben la percepció que millorarà el compliment de la legislació, els processos de lliurament o la seguretat; que reconeixerà els punts d’eficiència o que perfeccionarà la visibilitat de la cadena de subministrament.

Les problemàtiques plantejades per les empreses participants en aquest workshop tenen relació amb aspectes com la localització de camions i/o mercaderia en plantes, la gestió de dades, la traçabilitat entre clients i proveïdors o els problemes de connectivitat en àrees remotes, entre d’altres.

Un altre aspecte que el sector vol fer tangible és la visibilitat de la cadena de subministrament com a factor generador de valor sostenible, compartint la informació essencial sobre tota la cadena amb clients i proveïdors. Per aquest motiu, cal una solució que contingui dades compartides, capaços d’integrar amb els sistemes existents dels diferents proveïdors i/o clients, per estar informats de qualsevol incidència en la cadena de subministrament, així com facilitar la presa de decisions, reduir els costos generats per les mesures correctives i guanyar eficiència operativa de cara al futur.

Finalment, durant el workshop es va puntualitzar que en els casos en què els operaris hagin de fer servir les solucions tecnològiques, aquestes haurien de ser el més transparents possibles i no resultar una barrera per als treballadors. Es va destacar, així mateix, que les eines IoT innovadores que s’implementin han de resultar en un retorn de la inversió potent per així animar els actors del sector a adoptar-les. Amb tot, per al sector de la logística la inclusió del IoT és un futur cada vegada més proper.

Fecha del Taller: