L’Escola Europea promociona el projecte TransLogMED a la Mediterrània

Aquesta setmana al SITL de París l’Escola Europea – Intermodal Transport ha compartit estand amb el Port de Barcelona, Grimaldi Lines i ALIS i ha pogut presentar al públic francès l’oferta de cursos creada específicament per oferir formació en logística intermodal a empreses del sector del nord d’Àfrica (Tunísia, Marroc i Algèria).

El 21 i 22 de març s’ha celebrat a Tànger el VII trobada hispano-marroquina, organitzat per la Cambra Espanyola de Comerç i Indústria de Tànger amb l’objectiu de reunir a empreses espanyoles i marroquines del sector Marítim, Transport i Logística amb vistes a propiciar la trobada entre empreses del sector, amb institucions i organismes oficials Marroquins.

Una delegació de l’Escola, formada per Eduard Rodés, director, Xavier Lluch, responsable del projecte TransLogMED i Idriss Aarabi, director d’explotació de Tànger Med, ha il·lustrat el projecte amb una de les presentacions empresarials ofertes en la trobada. A més hi va haver també una nodrida selecció de presentacions institucionals, entre les quals destaca la de l’Ana Arévalo, comercial manager del Port de Barcelona, que també ha recalcat el paper fonamental de la formació en l’impuls de l’economia marítima dels països del Nord d’Àfrica.

El mes de maig serà el torn de la ciutat de Marràqueix, seu de la fira internacional de logística LOGISMED (9-11 maig), on l’Escola tindrà un estand propi dedicat al projecte TransLogMED, auspiciat per la UpM (Unió per la Mediterrània).

Des d’un punt de vista més operatiu, destaca el pròxim curs MOST Tunisie organitzat de forma conjunta amb el IMFMM (Institut Méditerranéen de Formation aux Métiers Maritimes), amb l’ajuda dels col·laboradors habituals (Port de Barcelona, Port de Gènova, Port de Roma , GNV i Grimaldi Lines) i, a la part tunisiana, de l’Office de la Marina Marchande, Cotunav, Stam i Transglory. La formació es desenvoluparà a bord de dos vaixells un GNV i un altre de Cotunav que cobreixen la connexió entre la Goulette i Gènova.

Fecha del Taller: