El Ministeri de Foment ha presentat el Pla Director de l’Aeroport de Barcelona-El Prat Fase 2017-2026, que contempla totes les actuacions i inversions previstes per als propers 10 anys, garanteix l’augment de capacitat de les instal·lacions per atendre fins a 70 milions de passatgers i consolidarà en un únic sistema aeroportuari l’Aeroport del Prat i el de Girona-Costa Brava.
Aquest Pla Director s’estructurarà sobre 4 eixos fonamentals: adaptar les infraestructures a la demanda de trànsit per millorar també la seva capacitat amb l’objectiu de no limitar el desenvolupament de l’aeroport; millorar la connectivitat per mantenir aquesta posició de lideratge com a destinació turística; fomentar la intermodalitat per tal de millorar l’accés en transport públic i, finalment, consolidar en un únic sistema l’Aeroport de Barcelona-El Prat i el de Girona-Costa Brava. Tot això respectant el compromís mediambiental amb el territori.
En aquest sentit, per la seva proximitat i com a complement a les inversions a l’Aeroport de Barcelona-El Prat, Aena preveu dur a terme una sèrie d’actuacions a l’Aeroport de Girona-Costa Brava. Aquestes inversions es destinen a l’ampliació de la plataforma d’estacionament d’aeronaus, l’ampliació de l’àrea terminal de passatgers i la construcció de l’estació AVE de l’aeroport, garantint així la seva connexió amb Barcelona i potenciant la seva intermodalitat.
La Fase 2017-2026 d’aquest Pla Director inclou per a l’Aeroport de Barcelona-El Prat l’ampliació del Dic Sud, la construcció d’un nou edifici satèl·lit, l’ampliació de la plataforma d’aeronaus o la construcció d’un nou edifici d’aparcaments. Aquestes actuacions han de garantir que l’Aeroport pugui augmentar la seva capacitat fins als 70 milions de passatgers a l’any.
Totes aquestes actuacions suposen una inversió total estimada de 1.929 milions d’euros per al període 2017-2026, dels quals 1.465 corresponen a l’Aeroport de Barcelona-El Prat i 464 a l’Aeroport de Girona-Costa Brava.