L’Aeroport de Barcelona-El Prat tindrà noves rutes i més freqüències amb Llatinoamèrica i Àsia.
Per una banda, Lantam Airlines posarà en marxa durant l’estiu d’aquest any una nova ruta entre l’aeroport de Barcelona i Sao Paulo. La companyia, que és la més gran d’Amèrica Llatina, realitzarà quatre freqüències setmanals entre Barcelona-El Prat i l’aeroport de Guarulhos.
Pel que fa a les connexions amb Orient Mitjà i Àsia, es la companyia Emirates la que operarà una segona freqüència diària a Dubai amb un Boieng 777, complementària a la que fa actualment amb l’Airbus 380. L’aerolínia segueix interessada en les opcions de Barcelona per acollir una ruta pont entre l’Orient Mitjà i el continent americà.
També la companyia Qatar Airways ha ampliat, durant el mes de febrer d’aquest any, les freqüències dels seus vols entre Barcelona i Doha. Així, Qatar ofereix ara dos vols diaris, amb la qual cosa passa a oferir de 10 a 14 freqüències cada setmana des de la capital catalana.
Finalment, Delta Air Lines connectarà directament la capital catalana i Atlanta a partir del mes de juny.
Per altra banda, i arran de la missió empresarial a Mèxic que l’octubre de l’any passat va organitzar el Port de Barcelona, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, es va reunir amb els màxims representants de la companyia Aeroméxico, amb l’objectiu de recuperar el vol directe a Barcelona. Aquesta ruta ja va operar entre els anys 2007 i 2012, transportant més de 160.000 viatgers, i es va cancel·lar per raons operatives de la companyia. Segons el conseller, “existeix l’oportunitat de recuperar aquesta ruta ja que la companyia es troba en un procés de creixement, amb la incorporació de noves aeronaus, i Barcelona compta actualment amb més de 80.000 passatgers indirectes amb Mèxic, la qual cosa és un potencial per a la companyia”.