La ZAL Port està creixent i en els propers 4 anys hi haurà invertit 200 milions d’euros per desenvolupar 450.000 m2 de naus logístiques, tot el sòl que ara mateix té disponible. La major part d’aquest sòl correspon a la nova àrea de la ZAL Port-Ciutat, situada en la intersecció del carrer A i el carrer 2 de la Zona Franca.
Aquest projecte d’expansió és possible gràcies a la solidesa financera de la companyia que ha tancat l’últim exercici amb una xifra de negoci de 40,7 milions d’euros, un EBITDA de 19,9 milions, un cashflow de 17,1 milions i el resultat net que ha estat de 5,2 milions d’euros.
La contractació, respecte al 2015 s’ha incrementat en un 24% arribant als 162.000 m2 dels quals, 22.500 m2 són contractes nous. El backlog (ingressos dels contractes signats) ha augmentat també en un 8%, arribant als 263 milions d’euros. Totes aquestes xifres són fruit d’una bona gestió i d’una taxa d’ocupació molt alta, del 97%. Alguns exemples són les recents renovacions de Globelink Uniexco, que a més CILSA ha reformat la totalitat de les seves oficines; CMA CGM Ibèrica que ha renovat la confiança en el Service Center de la ZAL Port, ampliant fins i tot la seva superfície contractada; Noatum Logistics amb la contractació de 4.850 m² de nau logística o l’expansió de Carrefour amb una nova plataforma de fred de 18.200 m2; la nova nau de 16.900 m² de crossdocking que s’està construint a la BZ2 de la ZAL Port-Ciutat; o els 150.000m2 de contractes clau en mà que s’estan negociant actualment amb diversos players internacionals de primer nivell.
Un cop finalitzi el projecte d’expansió la ZAL Port conformarà 1 milió de metres quadrats de naus d’alta qualitat dins de la primera corona logística de Barcelona. Per donar resposta a les creixents necessitats dels seus clients i de manera immediata, la ZAL Port ha adquirit 52.000 m2 de naus logístiques a LURI 6 (antiga Santander Banif Immobiliario). L’adquisició d’aquestes naus permetrà a la ZAL-Port donar resposta immediata a les necessitats de creixement dels seus clients, ja que podrà comercialitzar els 11.767 m2 que es troben disponibles. Les naus ocupades en prop del 77% dels 52.000m2, pertanyen a operadors logístics i transitaris de reconegut prestigi internacional. Aquest acord suposa una inversió de 16,4 M €.
Per finançar els 200 milions que implica el projecte, la ZAL Port compta amb capital propi, la capitalització d’un préstec participatiu de 20,5 M € per part dels seus accionistes (Port de Barcelona, MERLIN Properties i SEPES) i de 75 M € del préstec concedit pel Banc Europeu d’Inversions (BEI).