FGC Cargo va augmentar el transport de mercaderies el 2014

En concret, van créixer el transport de potassa, amb 402,8 milers de tones (383,5 el 2014); els vehicles, amb 107.961 unitats (104.147 el 2014); i els components, amb 1.306 circulacions (1.283 el 2014). L’únic tràfic que va baixar va ser el de la sal, amb 177,5 milers de tones (222,6 en 2014). Totes aquestes operacions en tren van suposar un estalvi de circulacions d’uns 64.000 camions a l’any

D’altra banda, en l’àmbit internacional, tres projectes d’innovació d’FGC han estat seleccionats pel programa H2020 de la Unió Europea que finança projectes de recerca, desenvolupament i innovació en diverses àrees temàtiques. Els projectes seleccionats on participa FGC s’inclouen dins l’àmbit del transport intel·ligent i verd (‘smart and green transport’) i són: HERMES, desenvolupament de material mòbil per al transport de mercaderies amb materials i dissenys que permetin transportar minerals, cereals i altres matèries primeres sense necessitat de disposar de vagons específics; AUGGMED, desenvolupament d’entorns virtuals de formació com a eina per preparar els cossos i les forces de seguretat en situacions d’emergència; i EUTRAVEL, desenvolupament d’una plataforma oberta de dades i processos que eliminin les barreres a la intermodalitat i permeten considerar tots els mitjans de transport.

Amb el desenvolupament d’aquests projectes, FGC fa un pas més en el seu projecte d’expansió internacional, ja que en els últims mesos, FGC Internacional ha intensificat la seva activitat en països com Cuba, Colòmbia i Mèxic col·laborant amb institucions internacionals per tirar endavant programes relacionats amb projectes constructius, de gestió de l’operació del servei ferroviari, i amb millores en els àmbits tecnològic, de seguretat i de sostenibilitat.

Fecha del Taller: