Acceso intranet
NOTICIA | Publicado el 23 jun 2020

El transport de pedra des del port de Vallcarca a Tarragona per via marítima estalvia el pas de 40.000 camions per carretera

Disculpa, pero esta entrada está disponible sólo en Catalán. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Aquesta és una activitat temporal de transport de pedra des del port industrial de Vallcarca al port de Tarragona, per tal de subministrar per via marítima 1.000.000 de tones de material per a la construcció del moll Balears. El director de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez, ha comentat: “Aquest subministrament via marítima es fa com a alternativa al transport rodat que suposaria el pas de 40.000 camions per carretera.”

L’operativa es fa amb dos gànguils, embarcacions per transportar àrids a les obres marítimes, que tenen una capacitat de càrrega de 1.500 tones cadascun. Entre els dos vaixells transporten diàriament 6.000 tones de material de la pedrera. Si aquestes tones s’haguessin de transportar amb vehicles de transport de càrrega, suposaria el pas de 240 camions per dia, ja que cada vehicle pesant porta 25 tones de material.

Joan Pere Gómez, ha dit que l’operativa “és una aposta per la mobilitat sostenible que millora la qualitat de l’aire amb un important estalvi del 60% d’emissions de CO2, en benefici de la ciutadania de les comarques del Garraf i el Tarragonès.”

Els treballs es fan cada dia de la setmana, en horari continuo i en una freqüència horària de 10 hores, 8 hores que dura l’anada i la tornada entre Vallcarca i Tarragona i viceversa, i 2 hores més de càrrega i descàrrega de la pedra. En total, surten 4 viatges diaris. La previsió és que l’operativa duri uns sis mesos.

Els “gànguils” són vaixells que no han de fer maniobres d’entrada i sortida als dos ports perquè van directament del port de Vallcarca a les obres del port de Tarragona. Un cop allí, per via satèl·lit, obren la bodega i deixen anar les pedres al lloc previst. Després, tornen al port de Vallcarca per fer la nova càrrega.

Newsletter

Ver histórico

Si quieres recibir nuestra newsletter

Mediante el envío de este formulario acepta la política de privacidad y condiciones de uso.

Recuerde que recibirá un email para completar la validación a la cuenta indicada

Media

Ver todo

La integración de los ODS en la estrategia de las empresas del sector logístico

VIDEO