El volum de mercaderies transportades per les autopistes del mar del port de Barcelona ha augmentat un 20% entre els mesos de gener i setembre de 2015, amb un total de 100.666 UTIs. Aquest resultat implica que, en el que portem d’any, les línies de transport marítim de curta distància de l’enclavament català han aconseguit desviar més de 100.000 camions de les carreteres al mode marítim, segons ha informat l’Autoritat Portuària de Barcelona.
El principal volum d’aquest tràfic, més de 99.000 UTI, s’ha registrat en els serveis que connecten Barcelona amb diferents destinacions d’Itàlia, com Gènova, Livorno o Savona. La resta, 1.570 UTI, correspon als intercanvis de short sea shipping (SSS) entre la capital catalana i el Nord d’Àfrica, principalment amb Tànger (Marroc).
Aquesta expansió a les autopistes del mar es deu, segons expliquen des del port de Barcelona, ”a l’increment de destinacions i freqüències de serveis per part dels operadors”. A més, afegeixen que “aquesta versatilitat d’oferta facilita que els carregadors facin servir l’enclavament com a hub de distribució de les seves mercaderies a la Mediterrània”.
Impuls dels contenidors d’importació i exportació
El tràfic total del port de Barcelona, que inclou totes les modalitats de càrrega, s’ha mantingut estable durant els nou primers mesos de 2015, amb més de 34,9 milions de tones. El tràfic de contenidors ha crescut un 4%, fins arribar a 1,4 milions de teus. També destaca l’impuls del comerç exterior. Les importacions de càrrega contenitzada creixen a un ritme del 10% i les exportacions ho fan al 9%. Així mateix, fins al mes de setembre, el port de Barcelona ha rebut 366.083 TEU d’importació, mentre que ha canalitzat 480.314 TEU d’exportació.
Entre els països d’origen de les importacions que arriben a l’enclavament barceloní, destaca el dinamisme de les diferents economies asiàtiques, com el Japó, amb un 16%, la Xina, amb un 14%, Índia, amb un 15%, entre altres països. Pel que fa al trànsit de vehicles, aquest manté una tendència a l’alça, amb un increment del 18% entre gener i setembre. Durant aquest període, el port de Barcelona ha mogut prop de 633.000 automòbils.
Font: el Vigia
Foto: Mark_M/ flickr