El Port de Barcelona ha tancat el primer trimestre de l’any amb tràfic total de 16,5 milions de tones de mercaderies, una xifra que suposa un increment del 18,5% respecte al mateix període de 2017.
Així, fins al mes de març la instal·lació catalana ha encaminat més de 786.000 TEUs, un 18% més que l’any passat. Tot i que els contenidors de transbordament segueixen registrant el major impuls (+45%), la càrrega contenitzada de comerç exterior també manté un destacat dinamisme. De fet, els contenidors d’exportació han crescut un 9,6%, fins assolir els 190.488 TEU, mentre que els d’importació ho han fet a un ritme del 7%, amb 135.724 TEU descarregats a les terminals del Port.
Durant els tres primers mesos de l’any el Port ha registrat més de 4 milions de tones de líquids a granel, amb un increment del 16%. El gas natural (+26%) i la gasolina (+19%) són dos dels productes que més han contribuït a aquests resultats.
D’altra banda, les terminals especialitzades en la recepció i distribució de sòlids a granel han encaminat 1,1 milions de tones de mercaderies fins al mes de març, amb un increment del 31%. En aquest cas, aquest excel·lent registre s’atribueix principalment al bon comportament del ciment i clínquer (+105%), especialment pel que fa a les exportacions, i al creixement experimentat pels cereals i les farines (+55,2%).
El tràfic de vehicles, que l’any passat va tenir un descens pels menors volums de producció i exportació registrats a les plantes d’automoció de l’Estat espanyol, es recupera durant el primer trimestre de 2018. Amb un total de 217.187 automòbils transportats, el Port de Barcelona creix un 6,2%, sobretot degut a l’avenç de les importacions (+16%), però també pel signe positiu de les exportacions (+5%).
La càrrega rodada (mercaderies que són embarcades en camions, plataformes o remolcs) ha arribat a les 95.800 unitats de transport intermodal (UTI) fins al mes de març, amb un increment del 6%. L’impuls més destacat ha estat l’experimentat per les autopistes del mar que connecten Barcelona amb Itàlia i el Nord d’Àfrica. Aquests serveis han transportat més de 39.000 UTI durant el període, amb un increment de l’11,5% respecte a l’any passat.