El tràfic de vehicles nous segueix creixent amb força al Port de Barcelona

El tràfic de vehicles al Port de Barcelona ha seguit mantenint un creixement excepcional durant els tres primers mesos de l’any. S’han assolit les 196.955 unitats (+99,6%), amb increments importants tant en les importacions i exportacions com en el cabotatge.

Els sòlids a granel també mantenen les xifres positives, amb creixements destacats en ciment i clínquer (+38,9%), fava de soja (+12,3%) i sal comuna (+64,3%). Els líquids a granel han retrocedit un -24,3% respecte al mateix període de l’any 2022 degut a l’important descens de la benzina (-40,7%) i el gasoli (-15%) i, en menor mesura, del gas natural (-7,9%), que ha deixat d’arribar massivament a les instal·lacions de Barcelona, que es troben actualment a plena capacitat.

El tràfic total entre gener i març ha estat de 15,3 milions de tones (-12,6%), fruit de la contracció dels intercanvis comercials que s’està produint a tot el món i que estan reflectint el conjunt de ports de la regió. De la mateixa manera, el tràfic de contenidors ha estat de 769.709 TEU (-12,3%). Els contenidors plens d’importació (-7,1%) i d’exportació (-10,1%) també mostren resultats negatius, mentre que els trànsits retrocedeixen un -23,6%.

Les UTI (Unitats de Transport Intermodal) baixen un -5,1%, fruit dels descensos amb els diferents destins d’Itàlia i el nord d’Àfrica, mentre que el tràfic amb les Illes Balears manté un destacat creixement del 5,8%.

Els tres primers mesos de l’any han passat pel Port un total de 514.919 passatgers, xifra que significa un creixement del 104,4% respecte al mateix període de l’any 2022. Els passatgers de ferri s’han incrementat en un 41,5%, i destaca l’augment del 103,5% del tràfic amb els ports italians. Els 290.395 creueristes, un 211,4% més que els tres primer mesos de l’any passat, mostren que també s’està avançant en la desestacionalització d’aquest tràfic.

Els tràfics amb els principals forelands del Port de Barcelona mostren descensos, a excepció de Vietnam, Japó i Mèxic. La Xina, el primer mercat del port, ha mantingut les importacions en xifres positives, amb un creixement de l’1,1%.

Fecha del Taller: