El tràfic de contenidors plens del Port de Barcelona ha crescut un 3% en els cinc primers mesos de l’any respecte al mateix període de 2021. En total, s’han mogut 1,22 milions de contenidors plens entre gener i maig. Aquesta dada reflecteix la progressiva recuperació de l’economia del hinterland portuari.
El número total de contenidors en aquests cinc primers mesos de l’any s’ha situat en 1,51 milions de TEU, amb un increment del 0,3% respecte a l’any anterior. Els contenidors d’importació tenen un comportament molt positiu, amb un creixement del 9,9%, mentre que els d’exportació registren una caiguda del 7% però tanquen maig amb un comportament notablement millor que en mesos anteriors i registren un descens mensual de tan sols l’1,1% respecte a maig de 2021.
Durant els cinc primers mesos d’enguany el tràfic total ha sumat 30,5 milions de tones, xifra que suposa un augment d’un 11,7% respecte al mateix període de l’any 2021. Entre gener i maig, el Port mostra xifres positives en tots els segments de tràfic, excepte els automòbils, que registren una caiguda del 18,6%.
Els líquids a granel han sumat 6,8 milions de tones, amb un increment del 42,7%, i lideren amb força el creixement del tràfic total. Destaca el bon comportament dels hidrocarburs (46,3%) amb creixements del 170,7% en el cas de la benzina i del 70,6% pel que fa al gas natural. En l’àmbit dels sòlids a granel, que han tingut un tràfic de 2 milions de tones (14,6%), cal destacar els creixements de les potasses (262,3%) i dels cereals i farines (82,6%).
Pel que fa a les unitats de transport intermodal (UTI), el creixement ha estat del 13,6% i sumen un total de 174.707 UTI mogudes en els cinc primers mesos de l’exercici.