Durant el primer semestre de l’any el Port de Barcelona ha registrat un tràfic total de 23,2 milions de tones de mercaderies, xifra que suposa un increment del 3% respecte al mateix període de l’any anterior. Aquest resultat consolida la recuperació de tràfics iniciada el 2013 i confirma l’impuls de les exportacions. De fet, el volum de mercaderies d’exportació dels primers sis mesos de l’any ja supera en un 72% el nivell rècord assolit el 2008. En termes absoluts, entre gener i juny l’enclavament ha exportat més de 6 milions de tones de mercaderia.
Entre gener i juny de 2015 el tràfic de contenidors del Port de Barcelona s’ha situat en 940.253 TEU, amb un increment del 6%. En concret, els contenidors d’exportació han accelerat el seu ritme de creixement (+10%), fins assolir els 307.468 TEU. A més, aquest resultat supera en un 47% el volum màxim de contenidors d’exportació d’abans de la crisi (2008). La càrrega contenitzada d’importació, amb 239.128 TEU, ha registrat un augment del 12%, un resultat que es relaciona amb la reactivació del consum intern i de l’activitat productiva.
Un altre segment de tràfic que ha experimentat una evolució positiva ha estat el dels vehicles. Amb prop de 451.000 unitats transportades, el tràfic d’automòbils ha crescut un 16% durant el 1er semestre. També en aquest cas el comerç exterior ha dinamitzat els resultats: els automòbils d’importació han crescut un 48% (fins assolir les 88.000 unitats) i els d’exportació un 2%, (234.740 unitats). D’altra banda, el tràfic de mercaderies de les autopistes del mar ha augmentat un 18% fins al juny, amb 68.619 UTIs transportades. Aquest creixement està relacionat amb el repunt dels tràfics amb Itàlia. Aquest resultat es tradueix en més de 68.000 camions desviats de les carreteres al mode marítim.
Pel que fa als líquids a granel, s’han manipulat 6 milions de tones de mercaderia, amb un lleuger descens del 2%, degut principalment al retrocés del gasoil i els biocombustibles. En canvi, la manipulació de benzina ha crescut un 78% per les operacions de transbordament, que consoliden el rol de Barcelona com a gran hub logístic de distribució de productes petrolífers a la Mediterrània.
Durant el primer semestre de l’any els sòlids a granel s’han situat en 2,13 milions de tones, amb un descens del 7,5% motivat per la baixada de les importacions de productes agroalimentaris i de les exportacions de ciment. Les potasses, en canvi, han avançat un 7%.
En el cas dels passatgers, més de 1,4 milions de persones han fet servir les instal·lacions del Port de Barcelona (+4%). D’aquesta xifra, 428.026 persones van viatjar a bord de ferris de línia regular i més d’un milió de passatgers van ser creueristes (+6%). A més, els passatgers de turnaround (que inicien i finalitzen itinerari) han crescut a un ritme més elevat (+10%).