Fins al mes de novembre, el Port de Barcelona ha canalitzat 44,6 milions de tones de tràfic total, un 4% més que durant el mateix període de l’any passat. El segment d’activitat que més ha crescut ha estat la càrrega contenitzada, un dels tràfics estratègics del Port. Així, durant els 11 primers mesos de l’any, la instal·lació catalana ha canalitzat més de 2 milions de TEU a diverses destinacions de tot el món, una xifra que ja supera la que es va moure en tot l’any 2015 i que suposa un increment del 14%.
El comerç exterior manté el bon ritme de creixement que ha registrat durant tot l’any. Amb 478.800 TEU rebuts des de diferents mercats internacionals, les importacions han augmentat un 9,5%. Per la seva banda, l’exportació de contenidors ha crescut un 4%, fins superar els 621.800 TEU.
Per països, destaca el dinamisme dels intercanvis amb la Xina (+11%), que es consolida com a primer soci comercial del Port de Barcelona, ja que és l’origen o la destinació del 23% dels contenidors que passen per la instal·lació. També ha tingut una evolució molt positiva la càrrega contenitzada intercanviada amb Estats Units (+9%), Índia (+9%), Mèxic (+8%), Marroc (+8%) i Brasil (+16%).
El tràfic de vehicles també ha mantingut un bon comportament fins al mes de novembre, amb un total de 843.746 automòbils transportats, una xifra que es tradueix en un increment del 5%. En aquest apartat destaca l’evolució del tràfic de cabotatge (transport de vehicles a les Illes Balears i Canàries), amb un augment del 16%, i l’important avenç de les importacions (+21%), en línia amb la bona tònica de les matriculacions a l’Estat espanyol. D’altra banda, després d’anys de creixement sostingut, les exportacions segueixen augmentat un 4% i suposen, en termes absoluts, el gruix dels vehicles que encamina el Port, amb un total de 430.645 unitats fins al novembre.
Pel que fa a la càrrega a granel, cal destacar que el Port de Barcelona ha transportat 3,9 milions de tones de sòlids a granel (+1%). Per productes, els principals increments s’han produït en el ciment i el clínquer (+10%), les cereals i les farines (+ 30,5%) i els pinsos i farratges (+28%).
Durant aquest període la instal·lació catalana ha transportat més de 10,4 milions de tones de líquids a granel. Destaca l’ascens del gasoli, el principal tipus d’hidrocarbur transportat al Port, que ha crescut un 31% fins assolir el 2,5 milions de tones.