El Port de Barcelona va registrar el mes de gener un total de 156.380 TEU, una xifra que suposa un increment de l’11% respecte al mateix període de 2015. En concret, les exportacions de càrrega en contenidor van créixer un 15%, fins a superar els 44.000 TEU, mentre que les importacions, amb un registre de 43.500 TEU, van augmentar un 9%.
Els intercanvis amb el primer soci comercial de l’enclavament són amb la Xina; els contenidors d’exportació es van incrementar un 21% durant el mes de gener, mentre que les importacions procedents d’aquest país van augmentar un 18,5%. La resta de mercats que encapçalen el rànquing de països receptors de les mercaderies són: Algèria (+15%), Estats Units (+8%), Unió dels Emirats Àrabs (+176%), Turquia (+10%) i Aràbia Saudita (+125%).
El tràfic total del Port (que inclou totes les modalitats de càrrega) es va situar el mes de gener en 3,4 milions de tones, amb un lleuger descens respecte al mateix període de 2014 (-3%), degut al retrocés que han experimentat els granels.
La càrrega transportada per les autopistes del mar va avançar un 5,5%, fins assolir les 9.814 UTI. Aquesta activitat es tradueix en prop de 10.000 camions desviats de les carreteres de l’arc mediterrani al mode marítim.
Pel que fa al tràfic de vehicles, en termes globals s’ha mantingut pràcticament estable respecte al gener de 2015, amb 54.600 unitats transportades. L’impuls més notable s’ha produït en l’apartat d’importacions, amb un creixement del 40%, i en les operacions de cabotatge (principalment amb les Illes Balears), que han avançat un 39%.