The Alimentaria Hub serà un dels espais estratègics de la propera edició d’Alimentària, que se celebrarà entre el 25 i el 28 d’abril a Fira de Barcelona, per al foment de la innovació, la col·laboració empresarial, la competitivitat i la difusió de coneixement del sector alimentari. Les activitats que albergarà s’organitzaran al voltant de sis eixos temàtics: distribució i retail, RSC, internacionalització, R+D+I i marques, nutrició i màrqueting i comunicació. Així, hi haurà llançaments de nous productes i es realitzaran congressos, ponències i anàlisi de tendències de consum. A més, inclourà un centre de reunions de negoci i oportunitats d’exportació i emprenedoria per fomentar el networking.
The Food Factory tornarà a ser un dels grans atractius de The Alimentaria Hub i el lloc de trobada entre startups tecnològiques del sector agroalimentari i Business Angels amb capacitat d’inversió en projectes amb potencial de desenvolupament.
The Alimentaria Hub jugarà un paper fonamental en el foment de la sortida a l’exterior de les empreses, gràcies a l’obertura del Export Service Counter, un servei a disposició dels expositors, preferentment pimes, que vulguin donar els seus primers passos en mercats internacionals. En aquest nou programa participaran especialistes en totes les operacions necessàries per sortir als mercats exteriors; des asseguradores i consultores fins cambres de comerç i entitats bancàries.
En 2016, Alimentaria s’estructurarà en cinc salons, que reuniran els principals mercats de l’alimentació i les begudes: Intervin (vins i espirituosos), Intercarn (carnis i derivats), Restaurama (restauració), Interlact (lactis i derivats) i Multiple Foods (multiproducte del dolç, conserves, olis i productes Premium).
La fira farà quatre dècades de trajectòria consolidada com l’espai de referència per a l’alimentació a Europa. En la seva última edició, la cita va reunir més de 140.000 visitants de tot el món, 3.800 empreses representades i va comptar amb la participació de més de 1.000 companyies internacionals.