El projecte ALISE, finançat pel programa de recerca i innovació de la UE Horitzó2020, ha aconseguit desenvolupar una bateria de liti-sofre per a cotxes elèctrics i híbrids que millora el rendiment i és molt més lleugera que les bateries de ió-liti, que són les més usades actualment. En aquest projecte hi participen 16 socis entre universitats, centres de recerca i empreses de 5 estats membres de la UE.
La Comissió Europea està apostant pel desenvolupament d’una nova tecnologia per a les bateries de cotxes que permeti reduir l’impacte ambiental i la dependència de matèries primeres crítiques. Per tant, el projecte ALISE contribueix a complir amb els objectius de l’economia circular perquè permet donar un nou ús a un subproducte industrial com és el sofre.
El projecte ALISE compta amb la participació d’investigadors destacats per la seva excel·lència en el camp de les bateries, i amb la implicació d’empreses i universitats líders a nivell global. A més de Leitat, SEAT, Ficosa i Idneo, hi participen Williams Advanced Engineering, OXIS Energy, la universitat tècnica de Dresden, Fraunhofer IWS, la universitat de Cranfield, C-Tech Innovation, Solvionic CEIT, Avicenne Energy, el politècnic de Torino i Daramic.