El Port de Palamós serà frontera exterior Schengen

El fet que el Port de Palamós sigui declarat espai Schengen augmentarà les possibilitats d’atracció de tràfic de turistes, millorant l’activitat econòmica de les comarques gironines.

Segons va anunciar el ministre de l’Interior, Jorge Fernández Díaz, el Port de Palamós serà declarat frontera exterior Schengen, convertint-se en la primera instal·lació portuària de titularitat no estatal que aconsegueix aquesta consideració. Aquesta informació la va facilitar el ministre en la reunió que el 9 de març va mantenir amb els presidents de les cambres de comerç de Girona, Domènec Espadalé; Palamós, Xavier Ribera; i Sant Feliu de Guíxols, Joan Puig.

Segons Jorge Fernández Díaz, “el Govern té presa la decisió favorable de declarar, mitjançant Ordre Ministerial, que el Port de Palamós es converteixi en frontera exterior del conjunt de països signataris de l’Acord Schengen”.

Fernández Díaz també va dir que la consideració del Port gironí com a frontera exterior de Schengen suposa que, a més de la lliure circulació de persones amb origen i destinació en països signataris de l’Acord Schengen, aquest port es converteix en pas fronterer exterior per a les persones amb origen i destinació en països no signataris, la qual cosa “augmentarà les possibilitats d’atracció de tràfic de turistes, millorant l’activitat econòmica de la província de Girona”.

Font i foto: BCL

 

Fecha del Taller: