El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, el director general, José Alberto Carbonell, i la directora de Comunicació, Núria Burguera, van visitar el port britànic de Felixstowe, propietat del grup Hutchison Port Holdings (HPH), qui també opera la terminal de contenidors BEST del Port de Barcelona, a més d’estar present a un total de 48 ports de 25 països.
La delegació catalana es va reunir amb els màxims directius de la instal·lació encapçalats pel director general d’HPH Europa i CEO del Port de Felixstowe, Clemence Cheng, per conèixer de primera mà la situació actual del port britànic i els seu projectes de futur. La reunió també va comptar amb la participació del director d’Operacions de la terminal, Stephen Abraham; el director d’Afers Corporatius, Paul Davey; i el director comercial, Lawrence Yam.
Felixstowe és el port de contenidors més gran i amb major tràfic del Regne Unit i un dels majors ports d’Europa. El 44% dels TEU que arriben o surten del Regne Unit ho fan per aquesta instal·lació, xifra que s’incrementa fins al 70% en els cas dels contenidors d’importació. La infraestructura reuneix una excel·lent ubicació per al comerç exterior amb uns potents enllaços viaris i ferroviaris, la qual cosa la converteix en una connexió privilegiada amb els principals centres de distribució britànics i europeus, així com amb Àsia i Amèrica.
Concretament, el port britànic, que rep 3.000 vaixells cada any, gestiona més de 4 milions de TEU anuals amb una productivitat de 200 moviments/hora. Amb una quota ferroviària del 25%, compta amb tres terminals ferroviàries que operen 64 circulacions diàriament. Així mateix, cada dia entren i surten 4.000 camions del port anglès, que es gestionen amb un innovador sistema de reserves operat per un avançat Port Community System.
Tal i com va explicar Clemence Cheng als responsables del Port de Barcelona, el Port de Felixstowe es troba actualment en un procés d’ampliació que li permetrà augmentar el calat fins als 18 metres i suposarà la creació d’un parc logístic i la inversió en 51 grues noves, per tal d’augmentar la seva capacitat fins a 8 milions de TEU (enfront dels 5,5 actuals). La delegació del Port de Barcelona va poder observar els primers treballs d’aquesta actuació durant el recorregut pel recinte portuari que va seguir a la reunió.