Fruit Logística també ha servit per promoure l’activitat exportadora entre les empreses de Mercabarna, per tal que creixin i guanyin competitivitat.
El Port de Barcelona va participar el mes de febrero a Fruit Logistica, la fira hortofructícola més important del món, on va promocionar la cadena logística integrada que ofereix juntament amb Mercabarna i els operadors privats, en aquest cas la naviliera Grimaldi. En el marc d’aquest servei global, Barcelona aporta solucions completes de connectivitat, subministrament i distribució per cobrir les necessitats dels clients importadors i exportadors europeus i dels operadors logístics especialitzats en productes frescos.
Un dels objectius principals de l’equip comercial del Port en aquesta fira ha estat la promoció dels serveis de short sea shipping (SSS) entre el nord d’Àfrica i la capital catalana, així com els serveis marítims reefer (contenidors refrigerats) que connecten Barcelona amb la resta del món i que la situen com a punt d’entrada a Europa per als productes frescos i de contratemporada amb origen a Amèrica i Àfrica.
Pel que fa a Mercabarna, a la fira l’entitat ha ensenyat als importadors estrangers la combinació entre la major oferta i varietat de fruites i hortalisses d’Europa –que es troba actualment a Mercabarna– i les solucions logístiques adaptades al producte fresc, per fer arribar aquests aliments tan peribles en les millors condicions.
Fruit Logística també ha servit per promoure l’activitat exportadora entre les empreses de Mercabarna, per tal que creixin i guanyin competitivitat.
Actualment, els empresaris de fruites i hortalisses de Mercabarna exporten bàsicament a Europa, però també volen captar importadors dels EUA, el continent asiàtic i els Emirats Àrabs. Per això, des del Clúster Mercabarna Export també s’ha treballat per fer més eficient el transport viari a través del grupage (agrupació de càrregues de diferents majoristes en un mateix camió per a un mateix destí) i s’està col·laborant amb operadors logístics especialitzats en transport aeri, capaços d’adaptar els seus serveis a les característiques específiques del producte fresc.
Fruit Logística ha comptat amb més de 2.600 expositors de 84 països diferents i més de 62.000 visitants.
Font i foto: BCL