El Port de Barcelona organitza el congrés Smart Ports: Piers of the Future 2022

El president del Port de Barcelona, ​​Damià Calvet, va donar la benvinguda el passat 15 de novembre a més de 4.000 espectadors per posar en marxa l’esdeveniment Smart Ports: Piers of the Future 2022, celebrat els dies 15, 16 i 17 de novembre, amb debats sobre temes clau centrats en el foment d’aliances globals i moderats per la reconeguda periodista de televisió Ainhoa ​​Arbizu.

El Port de Barcelona va organitzar el congrés com a part de l’aliança amb sis ports líders d’arreu del món: Anvers-Bruges; Busan; Hamburg; Los Ángeles; Mont-real; i Rotterdam. L’esdeveniment també va donar la benvinguda als ports convidats: Göteborg, Ashdod i Vancouver, que van presentar les seves experiències sobre transformació i innovació digital. Així mateix, es va anunciar que el Port de Göteborg s’incorporarà a l’aliança d’Smart Ports a partir de la propera edició, aportant la seva àmplia experiència en la cerca i desenvolupament de combustibles alternatius per al transport marítim.

Un dels fils conductors de l’esdeveniment va ser com la col·laboració port-ciutat és essencial per respondre a preguntes clau sobre la transició energètica, la creació d’una Economia Blava sostenible per al futur i la digitalització dels processos per millorar les operacions i reduir la petjada de carboni del sector.

L’Economia Blava, que inclou la utilització dels recursos marins per a la indústria marítima col·lectiva, va tractar-se en una taula rodona sobre com crear un futur sostenible mitjançant el creixement econòmic, la protecció dels grans ecosistemes oceànics i la formació de mà d’obra qualificada, diversa i versàtil.

Smart Ports: Piers of the Future 2022 es va centrar en cinc atributs essencials, sintetitzats amb l’acrònim PORTS: Partenariats, Oceans, Resiliència, Tecnologia, Start-ups

El 15 de novembre, els espectadors van poder seguir en directe cinc taules de debat sobre: ​​fer front als reptes de la cadena de subministrament; visibilitat de la càrrega; seguretat cibernètica; la Copa Amèrica de 2024; l’Acceleració Blava; i la sostenibilitat urbana i els Smart Ports.

El primer dia de l’esdeveniment també va posar el focus en casos pràctics com el Project Spotlight i Digital Playbook, impulsats per líders portuaris com el Port de Tanger Med, el Shanghai Port i el Greater Houston Port Bureau.

Presència a la Smart Cities Expo World Congress

Els dies 16 i 17 de novembre, l’esdeveniment Smart Ports: Piers of the Future 2022 es va integrar en el congrés Smart Cities Expo World Congress, celebrat a la Fira de Barcelona i considerat un dels congressos de ciutats intel·ligents més grans del món. En associació amb Smart Ports: Piers of the Future, els dos esdeveniments van emfatitzar la importància de les relacions port-ciutat, en evolució constant a mesura que les entitats portuàries es digitalitzen.

“Vam néixer a la Smart City i és important per a nosaltres col·laborar amb el que és el congrés de ciutats intel·ligents amb més èxit del món i un punt de trobada únic per a tot l’ecosistema implicat en la transformació de les ciutats. Vull donar la benvinguda als responsables dels ports que, juntament amb Barcelona, ​​formen part de la iniciativa Smart Ports: Anvers-Bruges, Busan, Hamburg, Los Angeles, Mont-real i Rotterdam. Tots compartim el mateix objectiu de promoure la innovació sostenible, oberta i col·laborativa en l’àmbit dels ports i el transport marítim”, va anunciar el president del Port de Barcelona, Damià Calvet, durant la inauguració.

“Els ports han de treballar junts per seguir avançant i construir un món millor. És responsabilitat nostra incorporar la innovació i les noves tecnologies per ser més eficients, més sostenibles i més competitius. Al Port de Barcelona creiem fermament en la cooperació i l’intercanvi d’informació valuosa amb altres ports i amb la indústria de la logística i el transport per avançar junts cap a l’assoliment de les grans fites que ens hem marcat”, va afegir Calvet.

Jens Meier, CEO de l’Autoritat Portuària d’Hamburg, va dir: “Smart Ports Barcelona no només és el contingut valuós i inspirador que ofereix una varietat de ponents, sinó també la cooperació de confiança. Per tant, l’Autoritat Portuària d’Hamburg, juntament amb els membres de chainPORT, ha estat soci d’aquest esdeveniment des de la seva fundació”.

“L’Smart Ports d’enguany ha discutit en profunditat els problemes clau que hauran d’abordar les autoritats portuàries conjuntament i en col·laboració amb altres grups d’interès durant els propers anys. Els ports ens trobem en una fase de transició en diverses àrees, fet que obliga la cadena de subministrament a ser més resilient i converteix els ports en centres d’energia verda com a part del seu negoci”, va afegir Meier.

“També m’agradaria destacar l’aplicació de la digitalització no només per millorar la resiliència dels ports i reduir les emissions, sinó també per augmentar l’atractiu del port com a lloc de treball. També hem plantejat el que s’està produint en termes de ciberseguretat”, va concloure el màxim responsable de l’Autoritat Portuària d’Hamburg.

Piet Opstaele, cap d’Innovació del Port d’Anvers-Bruges, va dir: “La forta xarxa de ports intel·ligents amb vocació global està evolucionant cap a una nova fase, impulsada per la transició dels ports cap a centres d’energia primària i sostenible i per una cooperació molt més estreta per implementar solucions innovadores sobre f.I. drons, smart shipping i resiliència cibernètica”.

“El port d’Anvers-Bruges està executant la seva estratègia per construir nous fluxos de producció i subministrament de molècules verdes en estreta cooperació amb altres ports. La conferència Smart Ports va demostrar que vuit ports de primer nivell estan assumint un paper pioner en fer realitat la transició cap a una economia sostenible i baixa en carboni. La simbiosi amb la seva ciutat intel·ligent i relacionada aporta solucions innovadores sobre xarxes de vapor, noves formes de mobilitat (petits vaixells autònoms i drons) o economia circular (reciclatge de residus) a una escala social i econòmica rellevant”.

Martin Imbleau, president i conseller delegat del Port de Mont-real, va dir: “L’organització d’Smart Ports: Piers of the Future ha estat fantàstica. Aquest esdeveniment ha servit per compartir bones pràctiques i avançar conjuntament en la descarbonització de la cadena de subministrament, un tema especialment urgent. Tots estem treballant en els nostres propis projectes de descarbonització des d’un angle diferent, però hem vist que és una prioritat màxima de l’alta direcció de totes les entitats de chainPORT i Smart Ports. És tranquil·litzador saber que estem treballant en diferents iniciatives que són totes complementàries”.

El director executiu adjunt del Port de Los Angeles, Mike DiBernardo, va dir: “Com a indústria, continuem enfrontant molts nous reptes. No obstant això, hem demostrat un gran lideratge en l’àrea de la sostenibilitat de la qual tots podem estar molt orgullosos”.

“A Smart Ports, tenim la capacitat de comunicar-nos entre nosaltres de manera ràpida i eficaç, intercanviar noves idees i, junts, oferir una oportunitat de mercat important per als fabricants d’equipament que estan igualment enfocats a avançar en nombroses mesures per descarbonitzar la indústria del transport marítim les properes dècades”.

Tots els debats d’Smart Ports: Piers of the Future es poden veure a: https://smartports.tv

 

Fecha del Taller: