El Port de Barcelona i la Federació Espanyola del Cafè (FEC) organitzen una missió comercial a la costa est dels Estats Units centrada en el sector cafeter, en la qual hi participaran les empreses magatzemistes BIT i Pacorini i la torradora Dibarcafe. El viatge empresarial, que tindrà lloc del 29 de setembre al 3 d’octubre a Nova York i Nova Jersei, compta amb un intens programa de visites a empreses i administracions relacionades amb el tràfic de cafè amb l’objectiu de refermar relacions i establir nous contactes de negoci.
Durant la missió, la delegació mantindrà una reunió amb el consell d’administració de la Intercontinental Exchange (ICE), la borsa líder d’intercanvis regulats i cambres de compensació per als mercats financers i de matèries primeres. Aquesta sessió de treball permetrà intercanviar informació del mercat cafeter espanyol i nord-americà i conèixer les darreres novetats financeres amb profunditat.
Els membres de la delegació també es reuniran amb la National Coffe Association (NCA), l’homòloga americana de la Federació Espanyola del Cafè. La missió finalitzarà amb una visita les instal·lacions que Global Container Terminals disposa a Bayonne (Nova Jersey) i un magatzem de cafè. La delegació es reunirà, així mateix, amb la New York Shipping Association, i tancarà el viatge amb una visita a les oficines del port de Nova York i Nova Jersey.
Més enllà dels contactes cafeters, els representants del Port de Barcelona també exploraran vies de col·laboració amb el port de Nova York i Nova Jersey i mantindran reunions d’interès comercial per reforçar les connexions del Port de Barcelona amb la costa est dels Estats Units.
El passat 15 de setembre, una delegaciò de la Federació Espanyola de Cafè va visitar el port de Barcelona, on van mantenir diferents reunions de treball.
Cal destacar que el Port de Barcelona és l’únic port de la Mediterrània homologat com a port lliurable de cafè tant per la borsa de Nova York (ICE Futures) com per la de Londres (LIFFE). Aquests processos d’homologació exigeixen als operadors uns elevats nivells de qualitat pel que respecta als espais i condicions d’emmagatzematge del cafè. Per la seva banda, el port ha de demostrar les màximes garanties de manipulació, així com unes infraestructures logístiques adequades al producte.