El Clúster del Transport Terrestre de Mercaderies de Catalunya comença a treballar per augmentar la competitivitat del sector

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha presidit la primera reunió de la junta directiva del Clúster del Transport Terrestre de Mercaderies, un organisme impulsat pel Departament per millorar la competitivitat de les empreses implicades en tot el cicle del transport i la logística.

El clúster comença amb 30 empreses adscrites tot i que s’aniran sumant més socis. L’altra línia de treball és el desenvolupament de diferents projectes estratègics. El clúster vol assegurar l’execució de les diferents accions plantejades en el projecte i que s’han anat treballant durant els últims sis mesos. En base a aquest treball, s’han identificat un total de 17 actuacions prioritàries:

Desenvolupament del negoci internacional:

  • Augmentar la penetració en el mercat del Marroc i França

Trobades inter-clústers de logística:

  • Cluster logística Luxemburg, per reforçar el posicionament de les empreses al centre d’Europa
  • Cluster logística de països de l’Est, que posicioni les empreses a països com Bulgària, Polònia, Estònia i Romania

Desenvolupament del negoci local:

  • Optimització de la cadena logística dels supermercats catalans
  • Projecte de gestió de la documentació a sectors de l’administració pública
  • Optimització de la distribució a parafarmàcies
  • Oportunitats en comerç electrònic de productes voluminosos
  • Oportunitats en distribució de fresc en comerç electrònic
  • Optimització de la distribució a centres comercials
  • Trobades amb altres clústers per identificar projectes de desenvolupament de negoci local i establir contactes (matchmaking)

Innovació:

  • Optimització de la distribució urbana
  • Projecte de compartir magatzems (Flexe català)
  • Optimització logística comerç electrònic

Entorn:

  • Regulació i optimització de les tramitacions de l’Administració
  • Optimització de les compres conjuntes entre les empreses
  • Jornades de matchmaking amb clients (multi sector)

Pla de màrqueting:

  • Creació web, presència en fòrums i jornades del sector a escala internacional

Fecha del Taller: