Catalunya registra un augment de la inversió estrangera

Les inversions estrangeres a Catalunya van assolir en el període gener-setembre de 2015 els 3.690 milions d’euros, superant els 1.084 milions d’euros que es van registrar el mateix període de l’any anterior. Segons les dades fetes públiques pel Ministeri d’Economia i Competitivitat, Catalunya concentra el 23,4% de la inversió estrangera destinada a l’Estat espanyol.

Els 3.690 milions d’euros invertits per empreses estrangeres a Catalunya han anat destinats principalment a la indústria manufacturera (27,6% del total, destacant els sectors de l’alimentació i l’automoció), els serveis financers (16,5%), la construcció d’edificis (16,1%) i el comerç (11%). Per països d’origen, les empreses estrangeres inversores provenen principalment dels Països Baixos, França, Luxemburg, Alemanya, Mèxic, Regne Unit i Irlanda.

Així mateix, la inversió estrangera destinada a la indústria manufacturera ha arribat als 1.020 milions d’euros durant el període gener-setembre. De fet, Catalunya ha concentrat més de la meitat (un 56,8%) de la inversió estrangera destinada a aquest àmbit que s’ha materialitzat a l’Estat espanyol.

Fecha del Taller: