Accés a la intranet
PRESS RELEASE | Published 12 nov 2015

El sector del motor destaca la capacitat de l’aeroport de Barcelona per a les operacions especials de càrrega aèria

Avui la Comissió de Càrrega Aèria de Barcelona-Catalunya Centre Logístic ha organitzat la Jornada sobre Operacions Especials i Automoció en Càrrega Aèria a Barcelona. Durant la jornada, que ha aplegat a més de 50 empreses, representants del sector de l’automoció i de la logística han destacat el potencial de l’aeroport de Barcelona per a realitzar operatives de càrrega aèria.

Els ponents de Dorna (moto GP), Nissan, Ficosa i Transforwarding han explicat que Barcelona, a més de la seva ubicació propera als mercats europeus i mediterranis, disposa d’instal·lacions i d’un equip humà preparats i amb capacitat per absorbir aquest tipus d’operacions. En aquest sentit, els participants en la jornada han coincidit en senyalar que l’aeroport pot incrementar fàcilment aquest tràfic durant els propers anys. El SOIVRE (Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació del Comerç Exterior) també ha participat en la jornada explicant com es realitzen les inspeccions durant les operacions especials de càrrega aèria.

L’automoció i les operacions especials tendeixen a transportar la mercaderia en avions xàrter ja que, en general, es tracta d’operacions de volums grans i pesants que s’han de moure durant períodes curts de temps. Els enviaments són puntuals però vitals, ja sigui pel tipus de producte com per les demandes del client. En molts casos es tracta d’operacions molt costoses però imprescindibles per a mantenir la producció en marxa (subministraments just in time). El gran valor de la mercaderia transportada i la necessitat de complir els requisits de temps i seguretat fa que sigui un mitjà ideal per aquest tipus de mercaderies.

Presentació de l’informe de l’observatori de càrrega aèria

Per la seva part GPA ha presentat l’Informe Anual de la Càrrega Aèria Espanyola, on s’ha destacat la recuperació del mercat de càrrega aèria a l’Estat, amb importants creixements del 6,9% el 2014 i del 3,9% de gener a l’agost de 2015. Aquests valors són molt superiors als creixements de la càrrega aèria europea als darrers 2 anys: 2,0% el 2014 i -0,1% els primers 8 mesos del 2015.

El tèxtil, la maquinària i productes industrials i la farmàcia i química són els principals sectors usuaris de tràfic aeri de Catalunya. El sector de l’automoció, com a part dels productes industrials, és un dels primers sectors de càrrega aèria de Barcelona. Juntament amb la farmàcia, són els sectors de més alt valor afegit que es transporten a l’aeroport de Barcelona. Aquest alt valor fa que sigui un sector atractiu i dotat de dinamisme en la càrrega aèria. El potencial de les industries de Catalunya, diversificades i creixents tant en exportació com en importació, facilita l’obertura de noves rutes aèries amb capacitat de càrrega.

Els primers orígens i destinacions de càrrega aèria de Barcelona són la Xina (sobretot per a  importacions), els EE.UU., el Japó i l’Índia. Barcelona es troba en una bona posició per a desenvolupar rutes directes amb capacitat de càrrega cap aquestes destinacions i incrementar el nombre de rutes i freqüències cap a Nord-Amèrica i la Xina. L’informe especifica que aquestes haurien de ser les prioritats per al desenvolupament d’enllaços aeris des de Barcelona.

http://www.cambrabcn.org/estudis/infraestructures_territori/observatori_trafic_aeri_barcelona

Newsletter

Mostrar històric

Si voleu rebre el nostre newsletter

Mitjançant l'enviament d'aquest formulari heu llegit i accepteu la política de privacitat i condicions d'ús.

Recordeu que rebreu un missatge de validació per completar el compte indicat.

Media

Mostrar tot

OBSERVATORIO DE TRÁFICO AÉREO DE BARCELONA

REPORT