El 15 de desembre de 2017, la terminal semiautomàtica ubicada a Barcelona va aconseguir una nova fita en realitzar el moviment de contenidors 1 milió, equivalent a aproximadament 1.800.000 TEU, (mesura contenidor de 20 peus) en un mateix any.
El contenidor que va marcar la fita va ser carregat a bord del vaixell MSC Bettina, amb capacitat per a 13.800 TEU, operat per Mediterranean Shipping Company, una de les companyies navilieres més importants del món.
Des de la seva inauguració oficial al setembre de 2012, BEST ha seguit establint nous estàndards per als ports de la regió: ha aconseguit una taxa productivitat de vaixell (VOR) de més de 220 moviments per hora i un rendiment mitjà sostingut de més de 40 moviments per hora i per grua (GCR), una de les més altes del món.
Actualment BEST disposa d’11 grues de moll Super Post-Panamax -–totes elles capaces d’operar els vaixells porta-contenidors més grans, 48 grues automatitzades (ASC) i 26 Shutle Carriers, operant al llarg de 1.500 metres de moll amb un calat de 16.5 metres de profunditat.
Aquest rècord va en línia amb el creixement del tràfic de contenidors del Port de Barcelona, que ha estat del 33% fins a novembre de 2017, confirmant la tendència actual de consolidar el Port de Barcelona, i BEST, com la porta d’entrada més eficient al sud d’Europa així com una alternativa més curta, ràpida i ecològica.
Les instal·lacions compten amb un dels sistemes de portes més moderns a Europa, i una de les terminals ferroviàries més grans dins d’una terminal marítima de contenidors, amb vuit vies d’ample mixt (ibèric i UIC), connectant BEST diàriament amb diferents punts de Espanya i del Sud de França.
Hutchison Ports BEST és la primera terminal semi-automatitzada desenvolupada pel Grup Hutchison Ports, a més de ser el projecte portuari més avançat tecnològicament de tot el país.