BASF Espanyola invertirà al voltant de 21 milions d’euros en l’ampliació de la seva planta de formulació d’agroquímics a Tarragona, que és el major centre de producció de BASF al sud d’Europa. Un total de 30 nous professionals seran contractats en el centre de producció. La fàbrica de formulació produeix innovadors fungicides líquids per a una agricultura sostenible amb cultius d’alt rendiment. A Tarragona es produeixen més de 60 fungicides diferents a base d’ingredients actius moderns i altament eficients.
Està previst que la nova línia de producció estigui operativa durant el quart trimestre de 2016. Gràcies a l’ampliació d’aquesta línia, s’estima que la seva producció augmentarà un 25% respecte al seu rendiment actual. L’augment és fruit d’una major demanda de fungicides innovadors per part de la indústria agrícola.
El Grup BASF a Espanya va augmentar un 12% les seves vendes el 2014, increment que ha estat superior al registrat pel conjunt de la indústria química el 2014, que s’ha situat en el 3,2% segons dades de la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (Feique). La patronal és optimista per al 2015 i augura un creixement del sector químic espanyol al voltant del 4%.