El Consorci de la Zona Franca de Barcelona organitzarà el 2019 el Congrés Mundial de Zones Franques, conegut internacionalment com World FZO Annual International Conference and Exhibition (AICE), segons ha anunciat l’Organització Mundial de zones franques en el congrés mundial 2017 que ha tingut lloc a Cartagena d’Índies.
La decisió de celebrar l’edició 2019 del AICE a Espanya l’ha pres el Consell de Direcció de l’Organització Mundial de Zones Franques, presidit per Mohammed Alzarooni. La candidatura espanyola, representada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona, s’ha imposat als projectes presentats per Egipte, Kazakhstan, Mèxic i Sèrbia.
El congrés d’AICE se celebrarà a la primavera de 2019, molt probablement al maig, al Palau de Congressos de Catalunya i l’esdeveniment es calcula que congregarà a més d’un miler de representants de zones franques del món durant els dies de celebració de l’esdeveniment.
Cal destacar que les anteriors edicions de l’AICE s’han celebrat el 2015 i 2016 a Dubai -seu permanent de l’Organització Mundial de zones franques– i a Cartagena d’Índies (2017). L’edició de 2018 se celebrarà als Emirats Àrabs Units, segons es va designar l’any passat. El 2019 serà el torn de Barcelona, que acollirà la cinquena edició del AICE que reunirà totes les zones franques mundials, sent un aparador mundial que potenciarà la ciutat com a enclavament del comerç internacional.
Segons fonts de la WFZO, al món hi ha unes 3.500 zones franques en 130 països, que representen més de 70 milions de llocs de treball, la qual cosa equival aproximadament a l’1% de la població activa mundial registrada.