Amazon ha confirmat el seu interès en construir un gran centre logístic a Catalunya i a l’octubre li va fer una oferta al Incasòl per un solar al costat del aeroport del Prat de Llobregat. El gegant de la distribució per Internet està disposat a pagar 30 milions d’euros (més l’IVA) per una parcel·la de 150.808 metres quadrats, però també posa condicions al tancament definitiu de l’acord: que s’aprovin les llicències pertinents i que es posi en marxa l’estació de Mas Blau de la línia 9 del metro, a la mateixa zona.
Un portaveu d’Amazon va evitar ahir referir-se al projecte en afirmar que la companyia mai fa referències “a plans futurs”. Des de l’Incasòl, el promotor de sòl de la Generalitat, la resposta va ser que no es poden desvetllar les ofertes rebudes. Però els 30 milions que la companyia ha ofert per la finca 1 de l’illa 8 del polígon Mas Blau II del Prat de Llobregat li permetrien construir unes instal·lacions amb un màxim de 210.000 metres quadrats de sostre disponible i una alçada màxima de 19 metres. A més del magatzem, les instal·lacions podran albergar altres espais d’oficines, comercials i de restauració vinculades sempre a l’activitat principal.
El grup nord-americà pensa en el seu centre del Prat com un dels pilars del seu creixement al sud d’Europa. L’alt preu ofert -al qual s’haurà de sumar el de la construcció- obeeix al cost d’oportunitat de la parcel·la: de grans dimensions prop de la capital catalana, just al costat de l’aeroport -al qual es podria anar caminant- i del port de Barcelona. La seva capacitat xoca amb el centre de distribució de San Fernando d’Henares (Madrid), on Amazon va aterrar fa tres anys i, després de successives ampliacions, té unes instal·lacions de 60.000 metres quadrats i una plantilla de 1.400 persones. Va començar amb només quaranta. L’ocupació que es generarà a Barcelona dependrà del tipus de centre logístic que Amazon decideixi obrir: pot optar entre els magatzems d’articles de petit o de gran format. La companyia té a Europa 29 centres logístics.
El caràcter públic de l’Incasòl ha obligat a fer pública l’oferta i a obrir un període d’exposició per a donar l’oportunitat a altres possibles interessats en el solar a presentar les seves propostes. Aquest període es tancarà el proper 2 de desembre. Llavors es podrà signar la compravenda, tot i que el grup de distribució condiciona la validesa del contracte a altres extrems. Un, ja acordat, és la modificació del Pla General Metropolità que permetrà la volumetria acordada. Un altre serien les llicències d’obres, però hi ha una especial menció a que estigui en marxa l’estació de Mas Blau de la línia 9. Aquest fet estaria assegurat, ja que el metro de l’aeroport es posarà en marxa previsiblement al febrer del proper any, aprofitant la celebració del Mobile World Congress.
A l’agost passat l’Incasòl va vendre un altre espai, aquest cop a Cerdanyola del Vallès, perquè Stradivarius construeixi un nou centre de disseny en què treballaran 200 persones. La parcel·la, de 13.000 metres quadrats, es va vendre per 13 milions.
Font i foto: El Pais