El hòlding d’Iberia i British Airways signa un acord de negoci conjunt amb el grup nascut de la fusió de la xilena Lan i la brasilera TAM i reforça el seu lideratge en les rutes des d’Europa.
Cop de mà d’IAG al corredor entre Europa i Sud-amèrica. El hòlding d’Iberia i British Airways ha signat un acord de negoci conjunt amb Latam, el grup nascut de la fusió de la xilena Lan i la brasilera TAM, segons va anunciar ahir IAG a la CNMV.
L’aliança, que venia negociant des de fa temps i que es donava per descomptada en el sector, permetrà IAG reforçar el seu lideratge en la rutes entre Europa i Sud-amèrica. Aquest corredor és el bastió històric d’Iberia, que després de la seva reestructuració ha tornat a créixer amb força a la regió relegant a la segona plaça a Air France-KLM, el seu gran competidor. Així, indirectament, l’acord amb Latam reforçarà la posició de l’aerolínia espanyola.
Fa un mes, Willie Walsh, conseller delegat d’IAG, va admetre públicament a Londres que Latam estava a l’agenda. “És aviat per parlar de fusions, però és una marca amb la qual ens agradaria tenir llaços més estrets”, va dir llavors Walsh, que va revelar el seu interès per ampliar l’aliança que Iberia té amb Lan a Perú i Equador a altres països de la regió .
Un mes després, IAG ha fet un pas de gegant per complir el seu objectiu. IAG i Latam sumen una xarxa de més de 100 destinacions a Sud-amèrica i 87 a Europa. Segons van apuntar ahir els dos grups, en treballar conjuntament, s’incrementaran les rutes directes i les connexions, el que redundarà en més comoditat i flexibilitat per als seus passatgers. Així mateix, aquests podran canviar milles en els programes de fidelitat d’IAG i Latam, així com accedir a les sales VIP de tots dos grups.
D’aquesta manera, IAG replicarà al sud del continent l’exitós model amb el qual opera a Amèrica del Nord des que va signar una aliança similar amb American Airlines.
Llavors, l’aliança va haver de sotmetre a l’escrutini de les autoritats antimonopoli dels EUA per poder materialitzar-se.
El mateix succeirà ara. IAG i Latam sol·licitaran les respectives autoritzacions reguladores davant les autoritats de Competència a Sud-amèrica que corresponguin i informaran a l’organisme regulador de la UE. Els socis esperen que procés d’aprovació regulatòria es prolongui entre 12 i 18 mesos.
“Tenim una estreta relació comercial amb Latam com a part de l’aliança Oneworld i esperem poder enfortir encara més els nostres llaços”, va apuntar ahir Willie Walsh. “Aquest negoci conjunt beneficiarà els clients i impulsarà el turisme i els viatges de negocis entre Sud-amèrica i Europa”, ha afegit.